بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر کیفیت بازرسی ها و ملموس و محسوس بودن اصلاحات انجام شده در بازرسی ها تاکید کرد و گفت: بازرسی ها می بایست منظم، مستمر، موثر و کارآمد، دارای جنبه آموزشی و ارشادی، سرزده و دارای اولویت های مشخصی باشد.

نتیجه بازرسی ها باید ملموس و محسوس باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین جعفری در جلسه حقوق شهروندی اظهار کرد: حقوق شهروندی ساحتی دارد که بسیار مقدس است و هیچ قانونی به اندازه قانون خدای متعال یعنی کتاب الله و سیره و سنت ائمه اطهار (ع) به موضوع حقوق، علی الخصوص حقوق اشخاص، حقوق اشیاء و حقوق موجودات توجه و تاکید نکرده است.

وی با اشاره به وجود حکمت و فلسفه در آفرینش مخلوقات، تصریح کرد: خدای متعال همه ی موجودات را فی حدالنفسه و در ذات خودش و اصل خلقت، عزیز و گرامی داشته است؛ که در بین همه مخلوقات، انسان یک ویژگی منحصربه فرد و ممتازی دارد.

وی درخصوص قانون حقوق شهروندی اذعان داشت: قانون احترام به حقوق و آزادی های مشروع و دستورالعمل های صادره از حیث ماهیتی یک تاسیس جدیدی نیست، بلکه یک تاکید قانونی بوده و فلسفه وجودی آن، صیانت از حقوق مردم است که این امر با بازرسی از حوزه ها و ضابطین قضایی و بررسی پرونده ها صورت می گیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در خصوص اجرای صحیح قانون و دستورالعمل های حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: ضمن اطلاع رسانی مناسب به مردم در این خصوص، باید قانون و دستورالعمل حقوق شهروندی به تمامی حوزه ها و ضابطین قضایی ابلاغ شود و مسئولین امر در جریان اهداف و رسالت آن قرار گیرند تا در اجرای این امر مشکلی به وجود نیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.