شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری جزو سه استان کشور است که در اولویت ارائه تسهیلات اشتغال زایی قرار گرفته اما جذب این تسهیلات مستلزم تلاش بی وقفه مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

مدیران اجرایی برای جذب تسهیلات اشتغال زایی همت خود را بکار گیرند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اقبالی عباسی شامگاه یکشنبه در شورای هماهنگی بانک های استان گفت: سرمایه دارهای کشورهای بزرگ  ۳۵ درصد از پول خود را در بانک ها سپرده می کنند و در صورت خارج کردن سپرده های خود از بانک ها، بانک مرکزی کشور مربوطه اعلام ورشکستگی میکند اما در در جمهوری اسلامی ایران ۹۰ درصد از پول مردم در کشور می چرخد و همواره دولت به بانکها بدهکار است .

عباسی اظهار کرد:برای وصول مطالبات و معوقات بانک‌ها با ارائه یک راهکار مشترک بین بانک ها و دستگاه اجرایی استان میسر خواهد شد.

استاندار با اشاره به ارائه تسهیلات، تاکید کرد:بانک های عامل موظف هستند اولویت پرداخت تسهیلات را به مواردی که موجب ایجاد اشتغال می شوند اختصاص دهند.

عباسی با اشاره به اینکه لازم است ضریب امنیت بانک‌های عامل افزایش یابد، گفت: برای زندانیان آزاد شده از زندان که قصد اشتغالزایی دارند، تسهیلات بانکی در نظرگرفته شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در سال جدید گفت: در سال آینده و در راستای توسعه بافت های فرسوده و توسعه ی روستایی و حمل و نقل طرح تعویض خودروهای فرسوده اجرایی خواهد شد.

عباسی افزود: این طرح طی ۳ سال اجرایی خواهد شد و تعداد ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده بالای ۲۰ سال کارکرد از رده خارج می شود که در این راستا تفاهم نامه ای مابین وزارت نفت و وزارت صنعت و معدن منعقد شده است که ۵۰ درصد از هزینه خودرو را وزارت نفت تقبل خواهد کرد و ۲۰ درصد را متقاضیان و مابقی را بصورت تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در تمامی حوزه‌ها گفت: چهارمحال و بختیاری جزء سه استان کشور است که در اولولیت ارائه تسهیلات اشتغال زایی قرار گرفته است اما جذب این تسهیلات مستلزم تلاش بی وقفه مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.