رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما برنامه داریم تا در سال ۹۷ تعداد سربازانی که گواهینامه دوره‌های مهارتی را دریافت می‌کنند به ۲۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه دومین جلسه شورای عالی سیاستگذاری قرارگاه مهارت‌افزایی سربازان در جمع‌ خبرنگاران گفت: امروز روز خوبی برای نیروهای مسلح و دولت در جهت توسعه مهارت‌آموزی سربازان بود و ما توانستیم با ۴ دستگاه دولتی تفاهم‌نامه امضا کنیم.

وی افزود: عزیزان ما در این تفاهم‌نامه‌ها متعهد شدند تا زمینه‌های اشتغال را شناسایی کرده و زمینه آموزش دادن جوانان سرباز را آماده کنند.

سرلشکر باقری ادامه داد: نیروهای مسلح نیز قرار شد تا مراکز، زیرساخت‌ها، امکانات و آموزش و مربی و سایر امکانات را برای اجرای این طرح آماده سازند، تا این کار به خوبی پیش رود و سربازان ما با مهارتی که آموخته‌اند بتوانند گواهینامه کشوری با ارزش ملی و بین‌المللی را دریافت کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: البته اجرای این طرح به معنای تامین همه زمینه‌های ایجاد اشتغال نخواهد بود و می‌بایست به جوانان کشور کمک‌هایی در زمینه پشتوانه مالی و ایجاد بازار فروش محصولات انجام شود.

وی با بیان این که ما در سال ۹۶ توانستیم بیش از ۱۰۰ هزار سرباز و دو هزار نفر از کادر نیروهای مسلح را در این طرح شرکت داده و به آنها گواهینامه کسب مهارت و مربی‌گری اعطا کنیم گفت: ما برنامه داریم تا این عدد برای سال آینده به میزان دو برابر افزایش پیدا کرده و در سال ۹۷ حدود ۲۰۰ هزار سرباز گواهینامه آموزش‌های مهارتی را دریافت کنند.

سرلشکر باقری عنوان کرد: در این طرح همه مجموعه‌های نیروهای مسلح در کنار پراختن به امنیت کشور به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تبدیل می‌شوند که سال به سال هم توسعه پیدا می‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که برگزاری این کلاس‌ها در پادگان‌هایی ممکن است که امکانات آموزشی را داشته باشند، تصریح کرد: آن دسته از سربازانی که در نقاط مرزی خدمت می‌کنند، می‌توانند گواهینامه آموزش‌های حفاظتی و امنیتی را دریافت کنند تا در امر حفاظت فیزیکی از بانک‌ها و شرکت‌ها از آنها استفاده شود و سربازانی هم که به مهارت‌های دیگر اشتغال دارند می‌توانند گواهینامه مربوط به همان حرفه را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.