قزوین- تا قبل از سال ۱۳۶۴ مردم قزوین اموات خود را در داخل شهر و امامزاده حسین (ع)، قبرستان صدر، نوبیلی و بهشت حسینی به خاک می سپردند.

نا آرامی ترافیکی در آرامستان قزوین

قدس: با احداث و راه اندازی آرامستان بهشت فاطمه (س) در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در سال ۶۴ کمبود فضا برای دفن اموات رفع شد.

در سال ۶۸ ساخت ساختمان غسالخانه در این آرامستان به اتمام رسید و غسالخانه و خدمات مربوط به امور متوفی از محل قبلی واقع در ضلع شرقی امامزاده حسین (ع) به این مکان انتقال یافت.

در نهایت دی‌ماه سال ۷۷ سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین تاسیس و با انتخاب اعضای شورا و هیئت مدیره و مدیرعامل کار سازمانی در این مجموعه آغاز شد.

با وجود اینکه بخش اعظمی از مشکلات دفن اموات با احداث آرامستان فاطمه(ع) حل شد اما واقعیت اینست که با راه اندازی این آرامستان مشکلات جدیدی برای شهروندان پدیدار شد.

اگر در آخرین روز های پایانی هفته برای زیارت قبور سری به این آرامستان زده باشید بدون شک ترافیک سنگین، کمبود پارکینگ، نبود علایم راهنمایی به میزان کافی و از همه مهمتر مزاحمت های دستفروشان روبرو می شوید.

ترافیک در آرامستان

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به ۲۷ هزار متوفی در بهشت فاطمه(س) بیان می کند: شهروندان قزوینی برای زیارت قبور به این مکان مراجعه می‌کنند به همین دلیل تردد در مسیر سخت و دشوار می‌شود.

احد چگینی ادامه می دهد: ضلع شرقی مسیر بهشت فاطمه(س) محور رودخانه و نهر بزرگ است که می‌توان به اندازه یک ماشین در جاده فوق تعریض کرد تا تردد خودروها آسان‌تر شود.

وی خاطرنشان می کند: از سمت راه‌آهن به سمت شرق که دسترسی بین مزارع وجود دارد و همچنین روبه‌روی پارک اصفهان که ضلع غربی آن ساخته شده و دسترسی به جاده گاز است و باغداران از آن برای ترد استفاده می‌کنند، می‌توان این مسیرها را ساماندهی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تشریح می کند: با ساماندهی مسیر یاد شده و حفظ باغ‌های سنتی می‌توان تردد را برای شهروندان قزوینی به منظور زیارت قبور بهشت فاطمه(س) تسهیل کرد.

چگینی اظهار می کند: در ضلع جنوبی خیابان جمهوری مردم عزیزان خود را تشییع می‌کنند که این مهم به دلیل وضعیت و ترافیک موجود به نحو شایسته انجام نمی‌شود و باید در راستای ساماندهی آن اقدامات لازم انجام شود.

آرامستان ساماندهی می شود

معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین با بیان اینکه تامین رفاه شهروندان هنگام زیارت اهل قبور یکی از دغدغه های شهرداری قزوین است اظهار می کند: کمبودد پارکینگ از جمله مشکلاتی است که در روزهای پنج شنبه  و جمعه به طور محسوس نمایان است.

سید مهدی کاظمی با بیان اینکه پارکینگ جمهوری  با همکاری سازمان های شهرداری ساماندهی و بازسازی می شود اظهار می کند: مقرر شده تا پس از تغییر نام  و نصب تابلو های جهت نما و راهنما برای هدایت خودروها از ورود خودروهای سنگین به این پارکینگ ممانعت به عمل آید.

وی بیان می کند: همچنین از مالکان زمین های همجوار  آرامستان های داخل شهر با کاربری مناسب برای احداث پارکینگ دعوت به عمل آمده  و نیز پارکینگ  جنب بوستان ملاخلیلا به سازمان حمل و نقل و ترافیک واگذار شود تا حدی مشکلات شهروندان برای پارک خودروها را حل کند.

کاظمی خط کشی مسیر بهشت فاطمه (س) ، نصب علائم ترافیکی و چراغ راهنمایی در ورودی مسیر فوق ، عریض کردن مسیر ، و هرس و اصلاح درختان بهشت فاطمه (س) و همچنین آسفالت خیابان کنار گذر آرامستان بهشت  رضوی را از دیگر اقدامات در راستای زیبا سازی آرامستان عنوان می کند.

ایجاد بازارچه مشاغل

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین با بیان اینکه یکی از پرترافیک‌ترین نقاط شهر قزوین بلوار بهشت فاطمه(س) است بیان می کند: وجود وانت‌بارها و دستفروشانی که به صورت پراکنده در این منطقه فعالیت می‌کنند با ایجاد جلوه‌های بصری نامناسب در این ورودی موجب ترافیک در مسیر مردم می شدند.

وحید مقدم‌سلیمی با بیان اینکه نسبت به ساماندهی این مشکل اقدام شده است بیان می کند: با پیگیری‌های مستمر برای ساماندهی و انتظام بخشی دستفروشان در قسمت ورودی درب بهشت فاطمه(س) بازارچه موقتی با ۱۵ غرفه در مساحت ۵۰ مترمربع احداث شده که در روزهای پنج‌شنبه و جمعه دایر است.

وی عنوان می کند: به منظور جلوگیری از فعالیت پراکنده دست فروشان در معابر شهر قزوین و ایجاد رفاه برای شهروندان، تاکنون چهار روز بازار در روزهای شنبه، سه شنبه، چهارشنبه و جمعه در ناحیه مینودر، سلامگاه، نوروزیان و نواب شمالی راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.