اصفهان- چهره ماندگار ساخت و ساز کشور گفت: بیایید از این فکر که همه قرار است کارآفرین باشیم دوری کرده و در کنار کارآفرینان قرار گرفته و با استفاده از ثروت و موقعیت آنها، خلاقیت خود را پرورش دهیم.

قرارنیست همه کارآفرین باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مسعود صرامی صبح سه شنبه در اولین جلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور که در اصفهان برگزار شد،اظهار کرد: برگزاری یک اجلاس در اصفهان ده‌ها برابر دردسر دارد و این امر نشان می‌دهد که کار کردن در این شهر چقدر مشکل است.

وی ادامه داد: کارآفرینی یک هنر است و نیازی نیست همه افراد کارآفرین باشند چون برخی هنرمند، برخی نویسنده و مهندس آفریده شده‌اند اما این باور که نمی توانیم کنار کارآفرینان باشیم اکثر جوانان را دچار افسردگی کرده است.

چهره ماندگار ساخت و ساز کشور عنوان کرد: در زمان شاه، سال ۵۳، رادیو و تلویزیون پرسشنامه‌ای را به دست مردم دادند تا ذائقه مردم را به دست آورده و برنامه‌های خود را بر طبق آن اجرا کنند؛ آنها با جمع آوری پرسشنامه می‌بینند جامعه به سمت مذهبی شدن گرایش پیدا می‌کند اما شاه به این امر توجه نمی‌کند و این عدم توجه، انقلاب ۵۷ را به وجود می‌آورد.

وی افزود: کتابی به نام حرف‌هایی که شنیده نشد به تازگی چاپ شده است اما باید پرسید چرا حرف‌های بزرگان عرصه‌های مختلف را نشنیده‌ایم؟

صرامی گفت: مشکل اصلی هندوستان با وجود داشتن انرژی هسته‌ای، توالت بهداشتی است که این امر نشان می‌دهد در اداره کشور خود شکست خورده چون به آموزش و پرورش توجه نکرده است.

وی اضافه کرد: اگر شاه قاجاری را کارآفرین محسوب کنیم، امیر کبیر در کنار شاه آن زمان بهتر از می‌توانست مشکلات کشور را حل کند.

چهره ماندگار ساخت و ساز کشور تاکید کرد: باید کارآفرینی باشیم که به دیگران مهر و محبت می‌کند مثل خداوند که به مردمی که به وجود می‌آیند عشق ورزی می‌کند، اما اگر برای منافع خود کارآفرینی کنیم تنها خود ما راضی خواهیم بود بنابراین بیایید از این فکر که همه قرار است کارآفرین باشیم دوری کرده و در کنار کارآفرینان قرار گرفته و با استفاده از ثروت و موقعیت آنها، خلاقیت خود را پرورش دهیم.

وی افزود: سال‌های سال است که موسیقی‌های تکراری در مراسم‌ها و همایش‌ها و انتظار هواپیماها می‌شنویم این در حالی است که در کشور نوازنده زیاد داریم اما هیچ کس برای دل مردم آهنگی نساخته است.

صرامی خاطر نشان کرد: باید تا قبل از ۱۴۰۰ به مسأله سرطان توجه ویژه‌ای داشته باشیم چراکه اصفهان در این سال دچار مشکلات فراوانی خواهد شد البته امثال من که علی رغم همه مشکلات در این شهر مانده‌ابم و با کمک آقای استاندار آقای مهرعلیزاده کارهای جدیدی را شروع می‌کنیم و از همه شما می‌خواهیم تا ما را یاری کنید و خود نیز در مسیر شادی و نشاط مردم گام بردارید.

لزوم توجه به بنگاه های زودبازده

مدیرعامل هلدینگ پارس و موسسه عالی فن پردازان گفت: نیازی نیست همه افراد در کارخانه‌های جنرال موتورز کار کنند بلکه باید به شرکت‌های دانش بنیان توجه داشته باشیم چرا که ۶۰ درصد اقتصاد دنیا را شرکت‌های متوسط تشکیل داده‌اند.

میثم شکری‌ساز صبح امروز سه شنبه در اولین جلاس ملی چهره‌های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور اظهار کرد: کارآفرین‌های بسیار خوبی مثل مهندس صرامی در شهر و کشور داریم به همین دلیل تصمیم گرفتیم اجلاسی را در این رابطه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که کمتر به آن توجه می‌شود الگو سازی است، چرا باید کتاب‌های برایان تریسی را بخوانید وقتی می‌توانیم مطالب دکتر دیوان دره که بانک و پرفسور زارع را بخوانیم.

مدیرعامل هلدینگ پارس و موسسه عالی فن پردازان عنوان کرد: سالی که در آن قرار داریم به نام اقتصاد مقاومتی نام گرفته که در این راستا باید به بنگاه‌های زودبازده توجه کرد اما نیازی نیست همه افراد در کارخانه‌هایی مثل جنرال موتورز کار کنند بلکه باید به شرکت‌های دانش بنیان توجه داشته باشیم چرا که ۶۰ درصد اقتصاد دنیا را شرکت‌های متوسط تشکیل داده‌اند.

وی افزود: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مسئولان باید به بنگاه‌های زودبازده توجه ویژه‌ای داشته باشند اما دولت کمتر به آن توجه کرده البته مجموعه هلدینگ پارس و فن پردازان تاکنون برای یش از ۱۵۰ نفر کارآفرینی کرده است.

شکری ساز خاطر نشان کرد: اجلاس بزرگی را نیز به زودی در مورد تعالی کیفیت و اقتصاد پایدار در آینده نزدیک برگزار خواهیم کرد تا شاهد رشد کارآفرینی در کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.