سخنگوی دولت گفت: تا سوم اسفند سال جاری ۲۷۱ هزار میلیارد تومان برای امور جاری و عمرانی هزینه شده که این رقم نسبت به رقم مشابه سال قبل ۱۲۸ درصد است.

جزئیاتی از هزینه‌های عمرانی در سال۹۶/افزایش۱۵درصدی هزینه‌های عمرانی

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران اظهار داشت: روزهای پایانی سال جاری را سپری می کنیم، دو اقدام در دستور کار دولت است اول اینکه بتوانیم جمع بندی مناسب تری از اقداماتی که باید در سال ۹۶ انجام می شد و در بودجه ۹۷ منعکس شده را به انجام برسانیم که این به اقدامات انجام شده در یازده ماه گذشته و اقداماتی که در دو هفته آینده باید انجام دهیم تقسیم می شود.

وی افزود: بخش دوم برنامه هایی است که دولت برای سال آینده برای انجام آن خود را مهیا کند.

نوبخت با اشاره به اقدامات یازده ماه اول سال جاری گفت: تا سوم اسفند سال جاری ۲۷۱ هزار میلیارد تومان برای امور جاری و عمرانی هزینه شده است که این رقم نسبت به رقم مشابه سال قبل که ۲۱۱هزار میلیارد تومان بود، ۱۲۸ درصد است، یعنی دولت ۲۸ درصد از خزانه برای امور جاری و عمرانی بیشتر پرداخت کرده است.

نوبخت گفت: اگر نرخ تورم ۸ درصد را حذف کنیم می توانیم بگوییم دولت ۲۸ درصد در این مدت برای امور جاری و عمرانی بیشتر پرداخت کرده است که از این رقم برای اعتبارات هزینه ای ۲۰۷هزار میلیارد تومان است یعنی نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی دولت گفت: برای تملک دارایی های سرمایه ای ۳۰ هزار و ۸۹ میلیارد تومان در این یازده ماه پرداختی داشتیم که نسبت به سال قبل ۱۶۲ درصد بوده به این معنی که در یازده ماه اول امسال نسبت به سال قبل این اعتبارات ۶۲ درصد رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.