معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی از واردات نوعی محصول چینی به ایران گلایه کرد و خواستار محدودیت و حتی ممنوعیت چنین وارداتی شد.

گلایه مونسان از نوعی واردات عجیب/روستاییانی که میلیاردر شدند

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه صنایع دستی با انتقاد از واردات صنایع دستی چینی به ایران اظهار داشت: واقعاً باعث تعجب است، صنایع دستی چینی به کشوری واردات شود که خود از مهدهای صنایع دستی جهان است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی با گلایه از واردات چنین محصولاتی به کشور از وجود نهادهایی که به واردات این محصولات مجوز می‌دهند ابراز بی‌اطلاعی کرد و افزود: باید واردات این محصولات به کشور ممنوع شود و یا در نهایت محدود و تعرفه‌های بالایی برای آن تعیین شود.

تأمین اجتماعی به قانون عمل کند

معاون رئیس جمهور همچنین درباره مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی به‌دلیل اینکه تأمین اجتماعی آنها را بیمه نمی‌کند، عنوان کرد: تأمین اجتماعی دیگر نمی‌تواند هنرمندان صنایع دستی را بیمه نکند زیرا این بیمه شدن آنها قانون شده است و سازمان بیمه تأمین اجتماعی باید قانون را اجرا کند.

روستاییانی که میلیاردر شدند

مونسان در ادامه با تشریح رونق بخشیدن به بازار صنایع دستی به‌عنوان یکی از بهترین راهکارهای اشتغال که باعث شده است حتی جوانان تحصیلکرده نیز به این هنر و صنعت روی بیاورند، گفت: ما امروز روستاییانی داریم که در حوزه گردشگری و توریسم به روستاییان میلیاردر معروف شده‌اند و این به‌معنای پتانسیل حوزه گردشگری و صنایع دستی است.

آماری که در گمرک نیست

وی با اشاره به رشد ۶۴درصدی صادرات صنایع دستی و همچنین رشد فروش داخلی ۳۲درصدی صنایع دستی عنوان کرد: فروش صنایع دستی در ۱۱ ماه گذشته بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار بوده است که تا پایان سال این رقم بیشتر نیز خواهد شد و همین مقدار رقم مالی، صنایع دستی چمدانی از کشور خارج می‌شود که آمار دقیق آن وارد آمارهای گمرک نمی‌شود.

فرش را به صنایع دستی برمی‌گردانیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه "جای فرش در نمایشگاه صنایع دستی خالی است و آیا در دوره مدیریت‌تان فرش را به حوزه صنایع دستی برمی‌گردانید؟"، با ابراز امیدواری در این زمینه خاطرنشان کرد: رسانه‌ها برای بازگرداندن حوزه فرش از وزارت صنعت به سازمان میراث فرهنگی به ما کمک کنند.

گفتنی است، بیست و نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از امروز سه‌شنبه افتتاح می‌شود و تا تاریخ ۱۸ اسفند در محل نمایشگاههای بین‌المللی تهران از ساعت ۱۰ الی ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.