بجنورد- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به میلاد بابرکت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: به مناسبت این ایام بابرکت، ۳۰ مورد کمک‌هزینه جهیزیه به زوج‌های تحت حمایت این نهاد پرداخت می‌شود.

۳۰ زوج مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی راهی خانه بخت می‌شوند
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حمید خوجانی بابیان اینکه فراهم شدن بستر ازدواج برای فرزندان مددجو و کمک برای آغاز زندگی مشترک آنها از اهداف ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان است، افزود: از سال ۸۳ تاکنون ۱۰۰ هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد پرداخت‌شده است.
وی همچنین با یادآوری اینکه در ۱۱ ماهه امسال، ۸۰۰ کمک‌هزینه ازدواج به فرزندان مددجو و بانوانی که ازدواج مجدد داشته‌اند پرداخت‌شده است، گفت: این تسهیلات در قالب کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت‌شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی با اعلام اینکه سقف پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان تحت حمایت دو میلیون تومان است، افزود: زوج‌های جوان تحت حمایت می‌تواند در صورت علاقه‌مندی، از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تا سقف پنج میلیون تومان نیز بهره‌مند شوند.
وی تأکید کرد: زوج‌های غیر مددجو محروم نیز درصورتی‌که نیازمندی آنها به احراز مددکاران این نهاد برسد می‌توانند از کمک‌هزینه جهیزیه بهره‌مند شوند.
خوجانی در ادامه به سایر برنامه‌های این نهاد در حمایت از زندگی مشترک جوانان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد خراسان شمالی توانمندسازی اقتصادی جوانان است به‌طوری‌که بعد از ازدواج نیز با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زا و نظارت بر نحوه اجرای طرح‌های اشتغال زمینه خودکفایی این خانواده‌های نوپا فراهم می‌شود. مبلغ تسهیلات اشتغال کمیته امداد این استان برای دامادهای تحت حمایت ۱۵ میلیون تومان است.
خوجانی با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه گفت: امروز در به دلیل برگزاری دوره‌های آموزش متناسب با موقعیت اجتماعی افراد، پایداری ازدواج در مددجویان نسبت به سایر افراد جامعه بالاتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.