انزلی -مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزرعصر دیروز در منطقه آزاد انزلی با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این دوره از مسابقات که  به میزبانی منطقه آزاد انزلی از ۲۲ تا ۲۹ بهمن برگزار شد ۸۰۰ شرکت کننده از ۱۹ کشور جهان در چهار گروه جوانان و بزرگسالان در ۲۰ دور و دو گروه سنی مجزای زیر شش سال دختران و پسران در ۱۶ دور با همدیگر رقابت کردند.

مراسم اختتامیه این مسابقات  که با حضور  مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان ،مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ،شیری دبیر شورایعالی  ورزش مناطق آزاد کشور ، معاونین و مدیران سازمان ،روسا و مسئولان هیات شطرنج ،مدیران و پیشکسوتان ورزش گیلان برگزار شد مسعود مصدق پور استاد بین المللی ایران  با ۷ امتیاز قهرمان شد و نخستین نرم یا حد نصاب استاد بزرگی خود را بدست آورد.

کیومرث بیات  رییس هیات شطرنج گیلان در این مراسم با بیان اینکه  چهاردهمین دوره از مسابقات با حمایت های سازمان منطقه آزاد انزلی به بهترین و با کیفیت ترین رقابت های ۱۴ سال گذشته تبدیل شد، اظهار داشت : امروز طرح پانزدهمین دوره این مسابقات که در سال آینده به میزبانی منطقه آزاد انزلی از سوی  مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان رونمایی خواهد شد و یقینا با نگاه ارزشمندی که در مدیریت عالی  سازمان منطقه آزاد انزلی وجود دارد پانزدهمین دوره این مسابقات در سال آینده در سطح بسیار عالی برگزار خواهد شد .

فاتحی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان در این مراسم میزبانی از رویدادهای ورزشی و حمایت از توسعه فعالیت های ورزشی و توسعه زیرساخت ها در دوسال اخیر را حسب تدابیر ویژه  مسرور در راستای ماموریت های این سازمان سند چشم انداز و رسیدن به الگوی توسعه دانست و افزود :گسترش توریسم ورزشی ،جلوگیری از آسیب های اجتماعی ،بهبود فضای کسب و کار ،برند سازی ورزشی و رشد گردشگری از دیگر دلایل حمایت این سازمان از برگزاری مسابقات شطرنج جام خزر بود .

مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و احسان قائم مقامی کاپیتان تیم ملی شطرنج ایران دیگر سخنرانان این مراسم بودند که از حمایت های صورت گرفته برای برگزاری مسابقات در سطح بالای بین المللی قدردانی نموده و از مدیرعامل سازمان به دلیل میزبانی ارزشمند مسابقات و تلاش برای توسعه ورزش منطقه و کشور تشکر کردند.

دراین مراسم نمایندگان فدراسیون شطرنج ، نشان سینه فدراسیون جهانی شطرنج را به مهندس رضا مسرور ریس هیات مدیره و مدیرعامل به دلیل حمایت ها و همراهی های ایشان ازتوسعه ورزش شطرنج  و برگزاری مطلوب این مسابقات اهدا کردند.

اهدا لوح قهرمانی و جوایز این رقابت ها  از سوی مقامات حاضر  به نفرات برتر رده های مختلف پایان بخش این مراسم بود .

گفتنی است بازدید شطرنج بازان خارجی حاضر در این مسابقات از ظرفیت های تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی و دیدار با  مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان ازدیگر بخش های روز پایانی این دوره از مسابقات بود .

بنا بر این گزارش نتایج پایانی مسبقات به شرح ذیل است :در جدول A شامل اساتید بزرگ، بین المللی، فیده و دارای درجه بالای ۲ هزار و ۱۰۰، مسعود مصدق پور استاد بین المللی ایران  با ۷ امتیاز قهرمان شد و نخستین نرم یا حد نصاب استاد بزرگی خود را بدست آورد.

کارن گرگوریان استاد بزرگ ارمنستان و سرگئی ولکوف استاد بزرگ روسیه  نیز با همین امتیاز و پوئن شکنی کمتر به مقام های دوم وسوم رسیدند. آرش طاهباز شطرنجباز گیلانی نیز در درجه زیر ۲هزار و ۳۵۰ این جدول اول شد و نخستین حد نصاب استاد بین المللی خود را کسب کرد.

در جدول B یا شطرنجبازان دارای درجه بین المللی زیر ۲هزار و ۱۰۰/ علی راستبد ، علیرضا روح پرور و رحیم تعاونی همگی از ایران اول ، دوم وسوم شدند.

در جدول C یا بانوان نیز آناهیتا زاهدی فر استاد بین المللی ایران  با ۸ امتیاز قهرمان شد.

اوگل کرگ آتابایوا استاد بین المللی ترکمنستان با ۷ و نیم امتیاز و کیانا عرب استاد بین المللی ایران با ۷ امتیاز در مکان های دوم وسوم قرار گرفتند.

در جدول D یا نوجوانان رده سنی زیر ۱۴ سال آراد نظری ، امیر حسین نجفی و آرین یوسفی کیا همگی از ایران به مقام های اول ، دوم و سوم رسیدند.

در رده سنی زیر ۱۲ سال ، ماهان بانشی ، علیرضا خوش روش و آریان برادران تمدن همگی از ایران در مکان های اول ، دوم و سوم قرار گرفتند.

در رده سنی زیر ۱۰ سال آرش اشرف ، آروین کاسی پور و علی نوری همگی از ایران اول ، دوم و سوم شدند و در رده سنی زیر ۸ سال نیز رضا مهدوی ،سینا رضایی پور و محمد حسین یزدانی همگی از ایران به مقام های اول ، دوم وسوم رسیدند.

رقابتهای جدولهای  A و C در ۹ دور و رقابتهای جدولهای B  و D در ۱۱ رور به روش سوئیسی به مدت یک هفته برگزار شد.

در چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر ۷۵۶ شطرنجباز از ۱۹  کشوراز جمله ایران ، آمریکا ، لهستان ، لیتوانی ، لتونی ، اوکراین ، روسیه ، گرجستان ، آذربایجان ، ترکمنستان ، عراق ، هلند ، ارمنستان ، یونان، آلمان و ترکیه به مدت یک هفته درمنطقه آزاد انزلی با هم رقابت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.