گیلان- به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در راستای بسته توسعه دانش و مطالعات گیاهان دارویی، اولین جشنواره کاشت گیاهان دارویی با حضور مسوولین و جمعی از دانشجویان داروسازی در دانشکده داروسازی رشت واقع در مجتمع دانشگاهی سایت لاکان، برگزار شد.

 اولین جشنواره کاشت گیاهان دارویی در رشت برگزار شد
 به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم گفت: بحث گیاهان دارویی و طب سنتی، همیشه در تمام دنیا به عنوان یک تجارت پر سود مطرح بوده و هست و در آمد بسیاری از کشورهای اروپایی از فرآوری و فروش داروهای گیاهی، بیشتر از درآمد نفت ایران است.
دکتر حسین همتی تصریح کرد: برگزاری جشنواره گیاهان دارویی در دانشکده داروسازی رشت در راستای ایده های بلندی است که در برنامه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود دارد. این کار با ارزش در این دانشگاه شروع شده است و باید بر اساس و پایه های علمی، مشارکت دانشجویی و کارآفرینی دنبال شود تا به یک نتیجه مطلوب ختم شود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطر نشان کرد: زیر ساخت و پایه اولیه بسیاری از داروها، گیاهان دارویی هستند و من به عنوان یک پزشک در بسیاری از موارد برای درمان بیماران از داروهایی استفاده می کنم که منشاء و اساس گیاهی دارند.
 وی دانش، تشخیص و تولید صنعتی گیاهان دارویی را بسیار با اهمیت عنوان کرد و افزود: اگر چه دانشکده داروسازی رشت در مقایسه با دیگر دانشکده های داروسازی کشور نوپا و جوان است، اما ویژگی های استان گیلان و تنوع زیستی و وجود بسیاری از گیاهان دارویی، انجمن صنفی داروسازان استان و شرکت های دارویی یک پتانسیل قوی برای این دانشکده محسوب می شود.
 رییس دانشکده داروسازی رشت نیز در این مراسم گفت: با توجه به اینکه موضوع گیاهان دارویی به عنوان یکی از مهمترین استراتژی های دانشگاه علوم پزشکی گیلان محسوب می شود و وجود دانشکده داروسازی با تخصص های مختلف نیز به عنوان یک پتانسیل این نوید را به ما می دهد تا در این عرصه گام بر داریم.
دکتر احسان ابوطالب تصریح کرد: اگر چه برگزاری این جشنواره یک کار نمادین است و کارهای زیادی باید انجام شود تا یک محصول نهایی از گیاهان دارویی پس از طی فرایندهای پیچیده در آزمایشگاه های داروسازی به دست مردم برسد و منجر به کارآفرینی و خلق ثروت شود اما این کار می تواند به عنوان یک فرصت برای علاقه مندان در این عرصه باشد.
در ادامه مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پس از بازدید از باغ گیاهان دارویی دانشکده داروسازی رشت، چند اصله نهال نیز در این باغ غرس نمودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.