همه چیز از بازی های المپیک زمستانه کره جنوبی آغاز شد! مذاکراتی که نخستین گام هایش با سفر هیئت بلند پایه سیاسی از کره شمالی به کره جنوبی صورت گرفت. رگزاری بازیهای المپیک زمستانی پیونگ چانگ فرصت بسیار مناسبی را برای دو کره فراهم کرد تا با دیدار هیاتهای بلند پایه سیاسی ،گام مهم و تاریخی برای تنش زدایی و برقراری ثبات و امنیت در شبه جزیره ه کره بردارند. اعزام هیاتهای بلند پایه سیاسی کره شمالی به کره جنوبی و استقبال مناسب رهبران این کشور از انها بخصوص خواهر رهبر کره شمالی نشان داد که سئول و پیونگ یانگ از ایجاد هرگونه بستر و شرایط مساعد برای تنش زدایی استقبال می کنند.

آمریکا بزرگترین مانع آشتی میان پیونگ یانگ و سئول

قدس آنلاین- همه چیز از بازی های المپیک زمستانه کره جنوبی آغاز شد! مذاکراتی که نخستین گام هایش با سفر هیئت بلند پایه سیاسی از کره شمالی به کره جنوبی صورت گرفت. رگزاری بازیهای المپیک زمستانی پیونگ چانگ فرصت بسیار مناسبی را برای دو کره فراهم کرد تا با دیدار هیاتهای بلند پایه سیاسی، گام مهم و تاریخی برای تنش زدایی و برقراری ثبات و امنیت در شبه جزیره ه کره بردارند. اعزام هیاتهای بلند پایه سیاسی کره شمالی به کره جنوبی و استقبال مناسب رهبران این کشور از انها بخصوص خواهر رهبر کره شمالی نشان داد که سئول و پیونگ یانگ از ایجاد هرگونه بستر و شرایط مساعد برای تنش زدایی استقبال می کنند.

رهبر کره‌شمالی خواستار تداوم و تقویت مذاکرات درون‌کره‌ای شد

 کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیدار با هیأتی از کره جنوبی، خواستار تقویت روابط دو کشور از طریق مذاکرات درون‌کره‌ای شد.خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون به مقامات کره جنوبی گفته که قویا خواستار تداوم مذاکرات درون‌کره‌ای است و از دو کشور می‌خواهد تاریخ جدیدی در موضوع اتحاد مجدد ملی رقم زنند.

به نوشته رویترز وی همچنین پیام «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی مبنی بر نشست مشترک در هفته‌های آتی را پذیرفت.این دیدار بیش از ۴ ساعت به طول انجامید و رهبر کره شمالی به همراه همسرش میزبان هیات کره جنوبی بودند. یک هیأت ۱۰ نفره از مقامات ارشد کره جنوبی به رهبری «چونگ اوی یونگ» رئیس دفتر امنیت ملی این کشور روز دوشنبه برای پیگیری مذاکرات درون‌کره‌ای وارد پیونگ‌یانگ شد.

سئول: کره شمالی قول داده از سلاح اتمی علیه ما استفاده نکند

حالا دولت کره جنوبی اظهاراتی درباره مواضع کره شمالی در قبال همسایه جنوبی خود و همچنین مذاکرات برای خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره مطرح کرد.به گزارش «یونهاپ»، چونگ اوی یونگ، رئیس دفتر امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی و سرپرست هیات اعزامی سئول به پیونگ یانگ اعلام کرد سومین دور از گفت‌وگوهای کره جنوبی و کره شمالی با حضور سران دو کشور در اواخر آوریل در منطقه امنیتی مشترک «پان‌مون‌جوم» برگزار می‌شود.
به گفته این مقام دولت کره جنوبی، رهبری کره شمالی نسبت به آغاز گفت‌وگو با آمریکا به منظور عادی سازی روابط و مشورت ها برای خلع‌سازی اتمی شبه جزیره کره ابراز تمایل کرد.
وی ادامه داد؛ پیونگ‌یانگ ابراز کرد در صورت وجود تضمین‌های امنیتی و عدم تهدید به حمله نظامی، به تسلیحات هسته‌ای نیاز ندارد.رئیس دفتر امنیتی رئیس‌جمهور کره جنوبی افزود: کره شمالی قول داد علیه کره جنوبی از تسلیحات اتمی و متعارف استفاده نکند.

آمریکا مانع اصلی صلح میان دو کره

امریکا در طول بازیهای المپیک زمستانی  تلاش کرد با کارشکنی و دامن زدن  به نظامی گرایی و ادامه تهدیدات کره شمالی در روند تنش زدایی میان دو کره، اختلال ایجاد کند. اتهام کره شمالی به امریکا مبنی بر حملات سایبری این کشور به تاسیسات و برنامه های مختلف کره شمالی در همین راستا ارزیابی می شود.

«ایگور مارگولیف» کارشناس مسایل سیاسی در همین زمینه در گفتگو با واشنگتن تایمز می گوید: «مجموعه اقداماتی عملی برای شکل گیری یک مکانیزم دقیق برای تقویت صلح و امنیت در منطقه شمال شرق آسیا  و بطور همزمان حل و فصل مشکلات در شبه جزیره کره لازم است که کشورها باید برای ان پیشگام شوند.»

واقعیت این است که امریکا به هر شکل ممکن درصد است مانع از همگرایی و اتحاد دو کره شود. زیرا امریکا   اهداف بلندمدت و فراتر از تهدید کره شمالی را دنبال می کند و درصدد است با محاصره همه جانبه  چین در محدوده ابهای خود این کشور را وارد رقابتهای نظامی مانند دوره جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.