برخی وکلای ملت امروز در صحن علنی پارلمان نسبت به سخنان امروز رئیس جمهور واکنش نشان دادند.

واکنش مجلسی‌ها به سخنان رئیس جمهور در روز اعلام وصول سوال از روحانی

به گزارش قدس آنلاین، (۱۶ اسفندماه ۹۶) به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

جلسه امروز در حالی آغاز شد که ۱۹۵ نفر از نمایندگان در مجلس حضور داشتند و ۹۵ صندلی خالی در صحن به چشم می‌خورد.

در ابتدا، نمایندگان با بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده براساس اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون اقتصادی با ۹۷ رأی موافق، ۸۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

در ادامه، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ طی تذکر شفاهی درباره جعبه سیاه هواپیمای ای‌تی‌آر شرکت آسمان اظهار داشت:‌ آقای مطهری! ما هفت برابر دنیا سواد علمی در حوزه هوایی داریم. 

بر اساس این گزارش، صحن علنی امروز پارلمان، شاهد حاشیه ای چند دقیقه ای بود.

همچنین محمدعلی وکیلی عضو هیأت رئیسه مجلس، در جریان جلسه علنی پارلمان، سوال حسن کامران نماینده اصفهان در مجلس از وزیر دادگستری درباره علت بسته شدن قهوه‌خانه‌های استان اصفهان را اعلام وصول کرد.

سپس، طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان با ۱۶۶ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.

در ادامه، علی مطهری نایب رئیس مجلس با بیان اینکه هفته آینده تمامی جلسات مجلس به استیضاح می‌گذرد، گفت: ان‌شاء الله عیدی خوبی به دولت و ملت داده می‌شود.

همچنین اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه اعلام وصول استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

بهرام‌نیا در اخطار قانون اساسی:

پس از آن، حسن بهرام‌نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس طی اخطار قانون اساسی مستند به اصل ۴۳ که در آن از ضرورت منع اصراف و تبریز در همه شئون سخن گفته شده است گفت: یکی از مقولات مهم امروز، موضوع گرم‌تر شدن کره زمین است از این رو باید برای کاهش مصرف و اتلاف انرژی تدبیر مناسبی در کشور اندیشیده شود.

بدری در تذکر شفاهی:

در بخش پایانی نشست علنی، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور و وزیر کار با استناد به ماده ۱۴۱ قانون کار، اظهار داشت: محاسبه حقوق کارگران با توجه به تورم عنوان شده صورت می گیرد که این محاسبه در سال های اخیر جای سوال دارد.

فلاحت پیشه در تذکر شفاهی:

 حشمت‌الله فلاحت عضو کمیسیون امنیت ملی نیز طی تذکر شفاهی خود اظهار داشت: در شرایط کنونی مردم کمک می‌کنند تا مشکلات زلزله‌زدگان حل شود.

همچنین سکینه الماسی در نطق میان دستور ضمن تبریک به مناسبت روز زن و مادر، گفت: درد و آلام و رنج مردم نیازمند تدبیر کارگزاران صدیق و دولت‌مردان نظام جمهوری اسلامی است، نمایندگان نیز بنا بر سوگندی که خوردند باید برای مردم نجیب کشور از جان‌مایه بگذارند زیرا نمی‌شود که باران و برف ببارد و کشور تعطیل و در صورت بروز آلودگی هم کشور تعطیل شود.

همچنین حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مشهد در تذکری شفاهی با استناد به ماده  ۸ قانون اساسی و ماده ۴ قانون مدنی اظهار داشت: اگر قانونی در مجلس مصوب  شود و بعد از تایید شورای نگهبان در روزنامه رسمی چاپ شود پس از ۱۵ روز این قانون لازم الاجراست که همه مکلف به اجرای آن هستند.

در نهایت، نشست علنی صبح امروز با اعلام علی مطهری که ریاست بخشی از جلسه امروز را برعهده داشت،‌پایان یافت.

براساس اعلام مطهری جلسه علنی بعدی مجلس یکشنبه هفته آینده (۲۰ اسفند ماه ۹۶) با دستور هفتگی مشخص برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.