یک مدیر پیام‌رسان بومی گفت: تاکنون تنها وظایف وزارت ارتباطات برای حمایت از پیام رسان‌های داخلی عملی شده و دیگر سازمان‌ها که طبق مصوبه حمایتی شورای عالی فضای مجازی مسئولیت دارند، وظایف خود را انجام نداده‌اند.

تسهیلات ۵ میلیارد تومانی حمایت از پیام‌رسان‌ بومی را دریافت نکرده‌ایم/ به جز یک دستگاه هیچ کس به تکالیفش عمل نکرد

به گزارش قدس آنلاین، میلاد موحدی، یک مدیر پیام‌رسان بومی بیسفون پلاس در پیگیری تحقق وعده‌های دولت برای حمایت از پیام رسان‌های بومی در پاسخ به این سؤال که آیا این پیام‌رسان تسهیلات ۵ میلیارد تومانی ویژه پیام رسان‌های بومی را دریافت کرده است، اظهار داشت: هنوز تسهیلاتی دریافت نکرده‌ایم. تمامی اقدامات مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات را انجام داده‌ایم و ‌مدت‌هاست مدارک را کامل کرده‌ایم و قرار است خبر بدهند.

وی گفت: دریافت تسهیلات در پست بانک شعبه وزارت ارتباطات مانده است و هنوز خبری نشده است و به نظر می‌رسد در بانک اراده کافی وجود ندارد.

*فضای دیتاسنتری و گویا تخفیف یک سومی پهنای باند پیام رسان‌های داخلی اجرایی شده است

مدیر اجرایی این پیام‌رسان بومی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس درباره اینکه آیا تخفیف یک سومی پهنای باند برای دسترسی به پیام رسان‌های داخلی اجرایی شده است، اظهار داشت: در پیگیری ما از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شد که این موضوع به تمامی سرویس دهندگان اینترنت اطلاع‌رسانی و ابلاغ شده است و اینطور به نظر می‌رسد که تمامی شرکت‌های معروف و پرکاربر اینترنتی این مصوبه را اجرا کرده‌اند که شرکت مخابرات و اپراتور رایتل تخفیف بیشتر یک چهارمی را اعمال می‌کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های اینترنتی به رگولاتوری گزارش می‌دهند کسب اطلاع ما از طریق این سازمان است.

موحدی در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر اینکه آیا وعده اختصاص رایگان فضای دیتا سنتری محقق شده،‌ گفت: در دوره وزارت آقای جهرمی یک رک در دیتا سنتری به رایگان در اختیار ما قرار داده‌اند.

*غیر از وزارت ارتباطات، هیچ سازمانی مسئولیت‌های خود را انجام نداده است

موحدی تصریح کرد: علیرغم انجام وعده‌هایی برای حمایت از پیام رسان‌های داخلی اما تمام آنچه که عملی شده تنها در حوزه وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است و دیگر سازمان‌ها که طبق مصوبه سیاست‌ها و اقدامات پیام رسان‌های شورای عالی فضای مجازی مسئولیت دارند، وظایف خود را انجام نداده‌اند.

وی توضیح داد: برای مثال در این مصوبه بانک مرکزی موظف شده شرایط پرداخت در پیام رسان‌های داخلی را طی دو ماه تدوین و ابلاغ کند که علیرغم تصویب مصوبه در تیر ماه ۹۶ هنوز خبری از آیین نامه بانک مرکزی نیست.

وی افزود: همچنین قوه قضائیه مکلف به اعتمادسازی و تنظیم آئین‌نامه حقوقی حمایت از پیام رسان‌های داخلی شده که خبری از این آئین‌نامه هم نیست.

موحدی گفت: وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما نیز طبق بندهای دیگر این مصوبه، تکالیفی را بر عهده دارند که نتیجه فعالیت‌ آنها نیز هنوز مشخص نیست تا اقدام عملی برای حمایت از پیام رسان‌ها انجام شده باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.