تربت جام ـ مدیریت کمیته امداد امام خمینی ( ره ) شهرستان تربت جام از برگزاری مراسم جشن نیکوکاری با شعار بهار همدلی و شکوه مهربانی در تربت جام خبرداد.

برگزاری مراسم جشن نیکوکاری در تربت جام

شیرمحمد شاکربر آبادی که صبح امروز درآموزشگاه دخترانه دبیرستان فرزانگان یک حضور داشت به خبرنگارقدس آنلاین گفت: جشن نیکوکاری بیانگر تعامل اجتماعی برای مقابله با فقر است جشن نیکوکاری، جشنی ملی و دینی است.

 وی با بیان اینکه مهم ترین هدف از جشن نیکوکاری حمایت از فقراست، افزود: برگزاری این جشن نشان دهنده تلاش و همت مردم جهت رفع فقر در جامعه اسلامی است.

 مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تربت جام در ادامه اظهار داشت: مراسم جشن نیکوکاری بیانگر همت اجتماعی ملت ایران جهت پیشرفت محرومین بی بضاعت است و ترویج فرهنگ انفاق، احسان و کمک به نیازمندان از دستاوردهای ارزشمند برگزاری جشن نیکوکاری در جامعه است.

شاکربرآبادی در پایان ضمن تقدیر وتشکر از همکاری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و معاونت توسعه مشارکت های مردمی بیان کرد : رفع گرفتاری خانواده ها، رزق و روزی، عمر زیاد، آسایش دنیا و آخرت از آثار انفاق برای انفاق کنندگان است.

جشن نیکوکاری، جشن تقسیم شادی ها

مدیریت آموزش وپرورش شهرستان تربت جام در مراسم جشن نیکوکاری گفت: جشن نیکوکاری، جشن تقسیم شادی ها، بوی مهر، محبت و نیکوکاری فضای کوچه و خیابان ها را پرکرده است وامروز چهارشنبه متفاوتی بود، خیابان ها کمی شلوغ تر به نظر می ‌رسید و همه از کوچک تا بزرگ گرفته کادوهایی در دست داشتند. ‌

‌غلامرضا بهرام پور افزود: امروز جشن نیکوکاریست، جشنی که از وجود دل آدم را در مسیری قرار می دهد که به فکر همنوع خود باشد، ‌جشن تقسیم شادی ها، جشنی که در آن همه به ویژه کودکان یاد می گیرند که به فکر همنوع، همکلاسی و هم مدرسه ای ‌خود باشند تا هیچ محرومی احساس تنهایی نکند. ‌

 وی با اشاره به اینکه بذل و بخشش موجب تکامل انسان و تعالی روح بخشنده می شود، اذعان کرد: در سبک زندگی انسان ها، عاطفه، توزیع درست ثروت، انفاق و بخشش جای دارد.

  وی با تاکید براینکه تمکن مالی باید در جهت پیشرفت و توسعه انسانها مورد استفاده قرار گیرد، گفت: صرفه جویی، نوعی از سبک زندگی است که منطبق با تعالیم اسلامی است.

مدیریت آموزش وپرورش شهرستان تربت جام با اشاره به اینکه نمونه بارز بخشش در صدر اسلام، حضرت خدیجه(س) و بعد از ایشان ائمه معصومین(ع) هستند، خاطرنشان کرد: خدمت به مردم یک معروف است که باید در جوامع اسلامی گسترش یابد، همانگونه که رهبر انقلاب تاکید کرده اند تغییر سبک زندگی فردی و اجتماعی در تمامی بخش ها و زمینه ها باید مورد توجه قرار گیرد و امور رفاهی محرومان یکی از این بخش هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.