وزارت دفاع آمریکا از عملیاتی کردن سامانه‌ های پدافند دفاع موشکی «اِس ۳۰۰» در ایران خبر داد.

ایران سامانه‌های پدافند موشکی «اِس ۳۰۰» را عملیاتی کرده است

به گزارش قدس آنلاین، آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون امروز چهارشنبه اعلام کرد: ایران پس از دریافت، استقرار و آزمایش سامانه‌ های دفاع موشکی «اِس ۳۰۰»، آنها را عملیاتی کرده و این موضوع مقامات امنیتی در آمریکا و اسرائیل را به شدت نگران کرده است؛ چرا که تهران با چنین اقدامی به ارتقای توانمندی های خود دست یافته است.

سرهنگ «رابرت اشلی» (Robert Ashley) مدیر آژانس اطلاعات دفاعی وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» امروز چهارشنبه در این خصوص اعلام کرد: اکنون ایران از توانایی سامانه موشکی زمین به هوای راهبردی با قابلیت جابجایی سریع و بُرد بلند برخوردار است.

مدیر آژانس اطلاعات دفاعی وزارت دفاع آمریکا در این باره  گفت: ایران در راستای ارتقای توانمندی های متعارف خود برای مقابله با دشمنان، حفاظت از اراضی این کشور و کنترل برخی شاهراه ها از جمله تنگه هرمز در صورت بروز درگیری نظامی به تقویت توان خود ادامه خواهد داد.

لازم به ذکراست، قرارداد تحویل سامانه پیشرفته دفاع موشکی اس-۳۰۰ به ایران در سال ۲۰۰۷ منعقد شد. بر اساس این قرارداد، مسکو متعهد شده بود که ۵ سامانه دفاع موشکی میان برد اس – ۳۰۰ به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به ایران بفروشد. اما برنامه تحویل این موشک ها در سال ۲۰۱۰ و به بهانه اعمال تحریم های سازمان ملل متحد لغو شد.

در واکنش به این اقدام، ایران با درخواست غرامت ۴ میلیارد دلاری از روسیه، به دیوان بین‌المللی داوری در ژنو شکایت کرد تا این که روز دوشنبه ۱۳ آوریل سال ۲۰۱۵ «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، با امضاء حکمی ممنوعیت تحویل سامانه‌های موشکی زمین به هوای اس-۳۰۰ به ایران را لغو کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.