رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این روندی که ناامیدی به کشور پمپاژ می‌شود، طبیعی نیست.

روند پمپاژ ناامیدی به کشور طبیعی نیست/ در کشور مقررات زاید زیادی داریم

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی در مراسم افتتاحیه فاز ۴ طرح توسعه گروه بین‌المللی کارخانجات آذرخش با اشاره به قوانین کشور اظهار کرد: در کشور مقررات زاید زیادی داریم، اما با این وجود افراد مصمم می‌توانند در کشور کار کنند.

وی ادامه داد: این روندی که ناامیدی به کشور پمپاژ می‌شود، طبیعی نیست، همه باید برای پیشرفت کشور کمک کنند و باید در بخش اقتصادی از حواشی دوری کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید به دنبال تقویت بخش صنعتی استان قم باشیم و وضعیت صنعت این کشور به صورت مستمر پایش شود.

لاریجانی با اشاره به سخن شهید مطهری در خصوص اقتصاد یک کشور اظهار کرد: این شهید اعتقاد داشت که یک کشور در صورتی به آرمان‌های متعالی می‌رسد که اقتصاد سالمی داشته باشد، این سخن باید در اتاق مدیران کشور نصب شود.

وی مسائل اقتصادی را جزو مهمترین مسائل کشور دانست و تصریح کرد: موضوعاتی همچون تولید و صادرات در زمینه مسائل اقتصادی دارای اهمیت است و توجه به این موضوعات اشتغال را در کشور ایجاد می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کارآفرینان زیادی در کشور داریم که صدا و سیما می‌تواند این افراد را معرفی کند، حمایت از کارآفرینان یک وظیفه ملی است.

لاریجانی با اشاره به ضرورت حمایت از بخش تولید در کشور اظهار کرد: باید مدیران به دنبال حمایت از تولید باشند، هم اکنون طرحی را در مجلس در حال بررسی داریم که در صورت تصویب آن حمایت از بخش تولید توسط سیستم بانکی با ارائه مشوق‌هایی صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: مجلس یک کمیسیون ویژه‌ای را برای بررسی معوقات صنایع به سیستم بانکی تشکیل داده و این کمیسیون گزارش‌های خوبی را تدوین کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: براساس طرحی کارگروهی در هر استان برای بررسی واحدهای صنعتی تشکیل می‌شود تا مبالغ مورد نیاز برای این واحدها تعیین و تخصیص پیدا کند، در صورت تخلف سیستم بانکی، هم بانک مرکزی به آن رسیدگی خواهد کرد.

لاریجانی، صادرات فرش قم را مهم دانست و تصریح کرد: تنها راه رشد این صنعت پرداختن به صادرات است، حمایت از صنایع صادراتی موجب اشتغالزایی در کشور می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در مجلس تلاش کردیم که برای حمایت از بخش تولید ساز و کار پایداری در نظر بگیریم، همچنین در این بودجه مشوق‌های پایداری برای حمایت از بخش صادرات پیش بینی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.