شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای جذب به موقع تسهیلات باید ارتباط موثر و مناسبی بین مدیران عامل بانک ها و سرمایه گذاران و همچنین دستگاه های اجرایی برقرار باشد.

لزوم ارتباط بین مدیران بانک ها و سرمایه گذاران برای جذب تسهیلات

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۲ درصد از پول های کشور در صندوق توسعه ملی قرار دارد و این بستگی به همت و تلاش مدیران کل و مدیران عامل بانک ها دارد که تا چه میزان توانایی جذب اعتبارات از صندوق هایی همچون صندوق توسعه ملی را داشته باشند.

وی افزود: بهتر است که مدت مشارکت منابع و تسهیلات صندوق توسعه ملی افزایش یافته و سهم هر بانک نیز از این منابع مشخص شود و همچنین سود مشارکت نیز کاهش یابد.

عباسی با اشاره به جذب اعتبارات و تسهیلات بانکی، تاکید کرد: برای جذب بموقع تسهیلات باید ارتباط موثر و مناسبی بین مدیران عامل بانک ها و سرمایه گذاران و همچنین دستگاه های اجرایی برقرار باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای سال ۹۷ ارزیابی مدیران دستگاه های اجرائی و مدیران عامل بانک ها در زمینه جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی آغاز خواهد شد تا مشخص شود هر دستگاه و بانک عامل تا چه میزان در جذب این تسهیلات موفق بوده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال سهم استان در بحث تسهیلات رقم قابل توجهی است اما اگر این‌گونه پیش برویم ممکن است سال ۹۷ هم نیز وضعیت خوبی در جذب تسهیلات و اعتبارات نداشته باشیم.

عباسی با اشاره به مشکلات بانکی در زمینه معوقات بانکی گفت: بحث معوقات بانکی مسئله‌ای است که همه واحدهای تولیدی در سراسر کشور با آن درگیر هستند اما با این حال متاسفانه  چهارمحال و بختیاری تنها یک درصد از تسهیلات صندوق توسعه ملی را جذب کرده است در حالی که برخی استان‌ها تا ۵ درصد از اعتبارات این صندوق را نیز جذب کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.