یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: لازم است در مراکز درمانی و بهداشتی، برای کادر درمان و سلامت استان برنامه‌های فرهنگی و دینی در نظر گرفته شود.

برنامه های فرهنگی و دینی ویژه کادر سلامت و درمان یزد افزایش یابد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از دفترنماینده، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با وی، با اشاره به زحمات بسیار پزشکان و پرسنل درمانی در سطح کشور اظهار داشت: یکی از مسائلی که در ارتباط با فعالیت پزشکان، پرستاران و تمام کادر درمانی باید مورد توجه قرار گیرد، بحث مسائل فرهنگی و دینی است.

وی افزود: لازم است نسبت به تقویت روحیه دینی، فرهنگی و اسلامی کادر سلامت در استان بیش از پیش تلاش کرد و زمینه ای فراهم کرد که این معنویات در کار آنها اثرگذار باشد.

ناصری تصریح کرد: امیدواریم که مشکلات و مسائل جامعه پزشکی در کشور حل شود تا آنها نیز بتوانند با فراغ بال بیشتر به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

۳۵۱هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان یزد هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد هم در این دیدار با بیان اینکه ۳۵۱هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان یزد هستند اظهار داشت: این افراد در صندوق‌های مختلف عضو هستند و در حال حاضر بیش از ۸۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان یزد که طرح رایگان است قرار دارند

محمد دریجانی افزود: افرادی که از ابتدا در بیمه سلامت عضو شدند به صورت رایگان کارهایشان پیگیری می‌شود ولی کسانی که هم اکنون قصد بیمه شدن داشته باشند باید در بیمه ایرانیان عضو و از خدمات آنها استفاده کنند و در سال مبلغ ۲۴۰هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۷۰مورد بیمار خاص در استان یزد تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: در استان یزد ماهیانه ۲۰میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه می‌شود که هشت میلیارد تومان آن مربوط به مراکز خصوصی و ۱۲میلیارد تومان در مراکز دولتی است.

دریجانی با بیان اینکه شرایط و هزینه‌های درمانی در طرح تحول سلامت‌، سهم مردم را بسیار کاهش داد خاطرنشان ساخت: هزینه هر فرد برای درمان در این طرح، بیش از ۱۰ درصد نیست که برای مردم بسیار مناسب و خوب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.