در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) مراسم کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی دخترانه امام رضا(ع) در منطقه سیدی مشهد با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان صورت پذیرفت.

کلنگ احداث بزرگترین مجتمع آموزشی امام رضا(ع) در منطقه سیدی به زمین خورد

به گزارش قدس آنلاین، معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی در این مراسم عنوان کرد: با توجه به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر رفع محرومیت و ایجاد فضاهای عام المنفعه در شهر مشهد مقدس، ساخت مجتمع آموزشی ۵ واحده امام رضا(ع) در دستور کار قرار گرفت.
خلیل اکبری شاندیز افزود: تاکنون ۱۴ مدرسه با نام امام رضا(ع) تاسیس شده که این مجتمع پانزدهمین مجموعه آموزشی آستان قدس رضوی به شمار می‌آید که در منطقه محروم سیدی احداث خواهد شد. 
وی گفت: ۴ مجموعه آموزشی برای مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه در نظر گرفته شده که هر مقطع دارای ۹ کلاس آموزشی با ظرفیت ۳۰ دانش آموز است و در مجموع ظرفیت پذیرش ۱۰۸۰ دانش آموز را داراست.
معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی تاکید کرد: همچنین با توجه به نیاز این منطقه به مقطع پیش دبستانی، واحدی جداگانه برای این منظور با زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع و با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ دانش آموز پیش دبستانی در نظر گرفته شد.
اکبری با اشاره به جزئیات این مجتمع آموزشی، تصریح کرد: این مجموعه در زمینی به مساحت ۱ هکتار با کاربری آموزشی دارای امکاناتی همچون نمازخانه، آزمایشگاه، کلاس¬های تخصصی زبان، سالن ورزشی مستقل و فضای چند منظوره با کاربری آمفی تئاتر با مساحت ۴۰۰ متر مربع است.
اکبری هزینه عملیات اجرایی را بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: از ابتدای سال ۹۷ عملیات احداث این مجتمع آموزشی آغاز خواهد شد و حداکثر ظرف مدت ۲ سال به پایان خواهد رسید و امیدواریم بخشی از آن در سال ۹۸ قابل بهره برداری باشد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.