قزوین_ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری در مصوبه ۳۰۲ شورای انقلاب فرهنگی سال ۱۳۷۱، مصوب شد که برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان، کانون های فرهنگی و هنری در مساجد سراسر کشور شکل بگیرد.

مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن، مهمترین سیاست کانون های فرهنگی مساجد قزوین

حجت الاسلام علی رمضانی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: سه اصل «مسجدمحوری، تربیت محوری با تأکید بر رستگاری، نقش و تلاش انسان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی و جوان گرایی برای ایجاد بستر لازم در راستای حضور بیشتر جوانان در مساجد» در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین دنبال می شود.

وی افزود: براساس منویات مقام معظم رهبری در مصوبه ۳۰۲ شورای انقلاب فرهنگی سال ۱۳۷۱، مصوب شد که برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان، کانون های فرهنگی و هنری در مساجد سراسر کشور شکل بگیرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین به اهداف تشکیل این کانون ها اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد کتابخانه، تشکیل کلاسهای هنری، آموزشی، فرهنگی و خانه های نور از جمله اهداف تشکیل کانون های فرهنگی مساجد بوده که این امر در استان قزوین  محقق شده است.

حجت الاسلام رمضانی بیان کرد: باتوجه به اینکه ۱۵ اسفندماه سال جاری به عنوان بیست و پنجمین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی مساجد بود، ربع قرن تلاش صادقانه و ایثارگرانه این کانون ها را در استان قزوین شاهد بودیم که نشان از پشتوانه قوی مردم در مجموعه فرهنگی است و ثمرات آن در حال حاضر در مجموعه استان و کشور  مشهود است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان قزوین از زمان ابتدای تأسیس این استان شکل گرفته است، اضافه کرد: از جمله برنامه های فرهنگی که در کانون های فرهنگی مساجد برگزار می شود می توان به برنامه های فرهنگی، آموزشی، اردویی و تقویت کتابخانه های مساجد اشاره کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان قزوین عنوان کرد: برنامه تجلیل از فعالان فرهنگی در مساجد هر سال برگزار می شود که مراسم تجلیل از ۲۵ نفر از فعالان فرهنگی از جمله ائمه جماعات، هیأت امناء، مدیران کانون های فرهنگی مساجد و فعالان بخش خواهران در چند روز گذشته (۱۵ اسفندماه سال جاری) برگزار شد.

رمضانی یادآور شد: برنامه های مختلفی از جمله «روز جهانی مسجد، دهه کرامت و مناسبت ۱۹ مهرماه» در طول سال از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان قزوین هرساله برگزار می شود که در این زمینه از ظرفیت های مختلفی استفاده می کنیم و تجلیل از فعالان فرهنگی به عنوان مهمترین برنامه محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.