کرج - رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز از امدادرسانی به ۸ روستای کرمانشاه پس از زلزله آبان ماه خبر داد.

امدادرسانی بسیج سازندگی البرز به ۸ روستای زلزله زده کرمانشاه

سرهنگ علی ترکاشوند در نشست خبری بازسازی مناطق آسیب زده کرمانشاه که پیش از ظهر امروز پنج شنبه برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که زلزله غرب کشور در ۲۲ آبان ماه ۹۶ اتفاق افتاد به دستور فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز،  اولین استانی که در مناطق زلزله زده حضور پیدا کرد استان البرز بود.

وی افزود: با توجه به گستردگی تخریب و اوضاع دردناکی که وجود داشت سپاه استان البرز قرارگاهی را توسط بسیج سازندگی برای امداد رسانی تشکیل داد و در مجموع ۳۳۲ کانکس از قرارگاه خاتم، بیش از۲۰۰ کانکس از کمک‌های مردمی و ۲۳۶تریلر، کامیون و نیسان وانت کمک به منطقه ارسال کرد.

وی با بیان اینکه ۸ روستا با تخریب صدرصدی  توسط امدادگران بسیج سازندگی البرز کمک رسانی شد، افزود: روستاهای تپانی جدید و قدیم، الیاس محمود، قلعه واری، قلعه بهادری و نورآباد از جمله روستاهایی بودند که تحت پوشش استان البرز بود.

سرهنگ ترکاشوند اضافه کرد: با توجه به شرایط نامناسب هوا و با وجود بالا بودن کشته ها و مصدومین  و وضعیت بهداشتی نامطلوب نخستین اقدام بسیج سازندگی ایجاد قرارگاه سازندگی در تپانی قدیم بود که ۴۹۷ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفت.

وی در بخشی دیگر از سخنانش تعداد مصدومین ۸ روستای تحت پوشش بسیج سازندگی البرز  را ۸۶ نفر و تعداد فوتی را ۴۸ نفر برشمرد وگفت: از این تعداد ۱۱ نفر دچار ضایعه نخاعی شده بودند.

ترکاشوند افزود: در چنین شرایطی ۴۵ گروه جهادی با بیش از ۴ هزار نفر از بسیجیان  به منطقه زلزله زده سرپل ذهاب اعزام شدند.

این مسئول با بیان اینکه در ابتدای زلزله ۴۲۰ چادر در منطقه روستاهای تحت پوشش نصب شده بود: خاطرنشان کرد: ۵ تیم پزشکی نیز در مناطق زلزله زده حضور داشتند.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز با اعلام اینکه ۲۴۰ کانکس از قرارگاه خاتم‌ و ۲۰۰ کانکس نیز از کمک‌های مردمی به مناطق تحت پوشش سپاه استان البرز ارسال شده بود افزود: بنیاد مسکن تنها ۲۱۰ کانکس برای این ۸ روستا فرستاده بود.

وی در ادامه گفت: در روزهای نخست ۵ آشپزخانه راه اندازی شد  که در هر وعده ۳هزار پرس غذا طبخ و بین مردم توزیع می شد.

ترکاشوند با بیان اینکه   ۱۴۶ کانکس دیگر برای حمام و سرویس بهداشتی به منطقه ارسال شد، تاکید کرد: بیش از ۶۴ هزار و ۳۰۰ لیتر سوخت توسط خیرین و کمک‌های مردمی استان البرز در مناطق زلزله‌زده توزیع شد ودر کل ۸۰ تریلر، کامیون و وانت مجموعه کمک‌های اعزامی بود.

رییس بسیج سازندگی استان البرز در پایان با اشاره به اینکه ۱۰کامیون هم در این چند روز به مناطق زلزله زده ارسال شده است، گفت:مردم نوع دوست البرز می توانند کمک های خود را برای بازسازی و کمک به هموطنان در مناطق زلزله زده به شماره حساب ۵۱۵۱۸۱۸۰۸۶۰۱۱ جاری طلائی بانک سپه به نام بسیج سازندگی واریز نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.