همدان - رئیس کمیسیون خدمات شهری ، حمل ونقل وترافیک وحی زیست شورای شهر همدان از آغاز باز گشایی خیابان سعیدیه پس از ۱۵ سال وقفه خبر داد وابراز امیدواری کرد: این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد

آغاز عملیات باز گشایی خیابان سعیدیه همدان پس از ۱۵ سال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در بازدید از پروژه تعریض خیابان سعیدیه در جمع خبرنگاران، گفت: بر اساس قوانین موجود، مکان‌هایی که دولتی بوده و نیازمند بازگشایی معبر عمومی باشند، که طبق قانون با مجموعه  شهرداری تعاملات لازم را دارند که از جمله آن سالن ورزشی شهید شمسی‌پور است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تعریض سعیدیه با حمایت استاندار و مصوبه و ماده قانونی موجود در دستور کار قرار گرفت، افزود: حدود ۱۰ میلیارد تومان برای زمین‌های تعریض برآورد شده بوده که با این تعامل دولتی و عنایت مدیرکل ورزش و جوانان مشکل مالی این پروژه حل شد.

سخنگوی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه موضوع دیوارکشی و فضاهایی که از بین می‌رود را بازسازی می‌کنیم، یادآور شد: در این شرایط وضعیت ترافیک و امنیت عبور عابرین پیاده  به لحاظ ایجاد پیاده رو هم در این محدوده مطلوب خواهد شد.

گردان با بیان اینکه این قسمت از شهر منطقه گردشگری است که موضوع ترافیک آن در بحث زیباسازی شهر تأثیر بسزایی دارد، گفت: با تعریض این خیابان، این منطقه یک برند گردشگری بهتری خواهد بود.

گردان همچنین با اشاره به اینکه موضوع آسفالت منطقه تعریض شده تا قبل از پایان سال به اتمام خواهد رسید، عنوان کرد: این معبر باز خواهد شد، زیرا مانعی بر سر راه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بخشی از سرعت کار به همکاری شرکت های خدمات رسان با شهرداری ارتباط دارد، ادامه داد: هم اکنون عملیات زیرساختی این پروژه در حال انجام است تا معبر بتواند تا قبل از سال جدید مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل وترافیک شورای شهر همدان با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که بر سر راه ما وجود دارد، مربوط به تیرهای چراغ برق واقع در مسیر است، اضافه کرد: اگر اداره برق در این زمینه همکاری داشته باشد و نسبت به انتقال کابل های برق به صورت زیرزمینی اقدام کند از نظر اجرای طرح و روند کار با سرعت هر چه تمام‌تر به انجام خواهد رسید.

گردان در پاسخ به اینکه آیا مسئولان ورزشگاه در این زمینه با شما مخالفتی نداشتند؟، گفت: مجموعه ورزشی شهید شمسی‌پور زیر نظر ورزش و جوانان استان است و ما نیز بر اساس ماده قانونی که استفاده شده و حریم مصوب شده، پروژه تعریض را انجام دادیم.

وی در ادامه به تعیین‌تکلیف زمین‌های سعیدیه پایین اشاره کرد و افزود: برای چند پلاک باقی مانده در این منطقه نیز در حال توافق با مالکان هستیم و نتایج خوبی هم در این زمینه دریافت شده است .

گردان با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال تعریض سعیدیه پایین را نیز به انجام برسانیم تا تمامی محور سعیدیه بازگشایی شود، گفت: تملک ۲ پلاک باقی‌مانده هزینه‌ای بالغ بر ۴ تا ۵ میلیارد تومان دربردارد که یا ممکن است بر اساس تهاتر و یا امتیازدهی بتوانیم رضایت صاحبان را به دست آوریم.

* پیوند اعتمادیه شرقی و غربی همدان تا پایان سال

شهردار همدان هم در این بازدید اظهار کرد: با مساعدت و همکاری استاندار و سایر دستگاه‌ها و همکاران در شورا موضوع تعریض محور سعیدیه جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

به گفته عباس صوفی، عملیات اجرای طرح تعریض خیابان سعیدیه جنوبی (بالا) با همت منطقه یک شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر همدان آغاز و اجرایی شده است که در آینده نزدیک عملیات عمرانی این پروژه نیز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه جز برنامه‌های شهرداری است که این پروژه تا قبل از آغاز سال ۹۷ به اتمام برسد، ادامه داد: امید است تا با اقدامات صورت گرفته محور طالقانی و سعیدیه تا قبل از آغاز سال جدید به اتمام برسد.

صوفی ادامه داد: یکی از مشکلات مدیریت شهری که موجب کندی کار خواهد شد، مربوط به تغییر آب و هواست؛ بنابراین اگر آب و هوای شهر مناسب باشد، به طور قطع این پروژه تا پایان سال آماده بهره‌برداری است.

شهردار همدان در ادامه با بیان اینکه موضوع تعریض خیابان سعیدیه پایین در دستور کار قرار دارد، ابراز امیدواری کرد: امید است با مساعدت‌های به عمل آمده بتوانیم پروژه‌های در دست ساخت را در زمان مقرر و تعیین شده، تحویل شهروندان همدانی دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.