مشهد. در آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در تالار شهر مشهد برگزار شد محمد علی رضایی عکاس روزنامه قدس موفق شد در بخش «انقلاب اسلامی» رتبه سوم این جشنواره را کسب کند.

عکاس روزنامه قدس برگزیده جشنواره رسانه ای ابوذر شد

به گزارش قدس آنلاین، دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در حالی پایان یافت که آثار ۱۵ خبرنگار و عکاس در عرصه‌های مختلف خبری به‌عنوان آثار برتر معرفی شدند.

در بخش عکس، میثم دهقان در موضوع انقلاب اسلامی به‌عنوان نفر اول و همچنین امین الرعایا از خبرگزاری ایرنا و محمدعلی رضایی از روزنامه قدس به‌ صورت مشترک در موضوعات تولید ملی و انقلاب اسلامی در جایگاه سوم پذیرفته شدند. سید رضا مهری برای گزارش تصویری با موضوع شهر و شهروندی مقام دوم جشنواره را کسب کرد.

در بخش مصاحبه نیز« هادی ذالکی» برای گفتگویی با عنوان «نمی‌دانند چه می‌خواهند» از روزنامه شهرآرا و محمدرضا فیضی برای گفتگوی «آن‌قدر درخت کاشته‌ام که حسابش را ندارم» از همین روزنامه به‌عنوان نفرات اول و سوم انتخاب شدند. در این بخش از جشنواره، اثری برای جایگاه دوم نبود.

بخش یادداشت این جشنواره با نام ایمان صلواتی برای یادداشت «کریسمس ایرانی» از هفته‌نامه پیام ترشیز، ابوالفضل لعل بهادر برای یادداشت «گنجی به نام جنگ» از دوهفته‌نامه هزاردستان به‌عنوان برگزیدگان اول و دوم مزین شد. این بخش عنوان سوم نداشت اما از شبنم کرمی، برای یادداشت «سایه تأخر فرهنگی بر قوانین رانندگی» از روزنامه شهرآرا، تقدیر شد.

همچنین در بخش گزارش این جشنواره، مقام اول به مسعود سلطانی برای گزارش «مرگ مغزی در صفر مرزی» از روزنامه شهرآرا رسید و محدثه شوشتری هم از همین روزنامه، برای گزارش «حسرت تحصیل» جایگاه دوم را کسب کرد. مهدی عسکری، خبرنگار روزنامه خراسان هم برای گزارش «من به دنبال این درجه‌ها بودم» مقام سوم را به دست آورد.

آثار چندرسانه‌ای رسیده به دبیرخانه دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر آثار اصحاب رسانه در بخش‌های گزارش رادیویی، مستند گزارشی معرفی شدند.

در بخش گزارش رادیویی مرضیه رحیمی برای گزارشی با موضوع ازدواج بالاسر حضرت و مجله تلویزیونی گرا با موضوع انقلاب اسلامی، به‌عنوان آثار برتر معرفی شدند.  همچنین در بخش مستند محسن اسلام زاده هم در بخش مستند گزارشی «سبکی برای سازندگی» به‌عنوان کارگردان اثر برتر معرفی شد.

همچنین جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره به مجموعه نقاشی‌های کودک و محرم به سبب نوآوری و تولید اثر خلاقانه، گزارش مستند موشن گرافی «دورریز غذا» به سبب قالب غیر کلیشه‌ای و نوین تعلق گرفت.

در پایان بخش جوایز این جشنواره از هادی حاجتمند، کارگردان فیلم «اشنوگل» و مجید خرمی، مدیرمسئول روزنامه «شهرآرا» تقدیر به عمل آمد.

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به اینکه ابوذر را نمی توان تعریف کرد افزود جشنواره ابوذر یکی از مهمترین جشنواره های استان خراسان رضوی است و انقلاب گری، اقتصاد مقاومتی و اشتغال فرهنگ شهروندی از مهمترین موضوعاتی بود که در این جشنواره مورد تاکید قرار گرفت و دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه ای ابوذر کار خود را آغازکرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.