ایلام- قصه کار و یافتن شغل مناسب همسو با تحصیلات عالیه، شاید در ایران کنونی به یک دغدغه و شاید به تعبیری بهتر به یک «رؤیای دست نیافتنی» تبدیل شده باشد، اما در دیگر کشورها حتی برخی کشورهای همسایه، جزو اولین حقوق شهروندی است.

قصه فارغ التحصیلان بیکار در ایلام تمامی ندارد

قدس آنلاین- گروه استان ها- وحیدصدر: این مشکل از دهه شصت شروع شد، همان دهه شصت معروفی که اکنون برای آقایان مسئول به معضلی لاینحل تبدیل شده، مشکل اشتغال، خصوصا در برخی رشته ها که افسار گسیخته است.

سخن از فارغ التحصیلان بیکار رشته های مرتبط با «جهادکشاورزی» است، افرادی که سال ها پشت میزها و صندلی های سرد چوبی، بهترین دوران عمر خویش را سپری کردند تا بتوانند خدمتی به شغل آبا و اجدادی خود کنند.

در هفته گذشته تعداد زیادی از مهندسین ناظر جهادکشاورزی به دلایل مختلف جلوی درب استانداری ایلام تجمع کردند، تجمعی برای استرداد «حق» مسلم خود و اجرای «عدالت».

حذف از دور استخدامی به دلایل غیرمنطقی

این تجمع کنندگان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پس از چندسال کار نظارت بر کشاورزی کشاورزان در نقاط مختلف استان، امید به امنیت و ثبات شغلی یافتیم، می گویند: با این حال و پس از طی آزمون علمی برای جذب در نظام مهندسی و تشکیل پرونده، پس از سال ها و به دلایل غیر منطقی از دور استخدامی مصوبه سال ۹۰ حذف شده ایم.

این فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی با اعتراض صریح به جذب برخی افراد به جای خود در نظام مهندسی کشاورزی، ادامه می دهند: از لحاظ علمی و تجربی ما با تاییدشدگان در شرایط کاملاً مساوی و یا حتی بهتر از آنها هستیم و به حذف خود از روند استخدامی و جذب کاملاً معترضیم و مسئولان بایستی پاسخگوی ما باشند.

  احراز تخلف در جذب تایید شدگان با ورود بازرسی

این فارغ التحصیلان با اشاره به ممانعت سازمان بازرسی استان از استخدام تاییدشدگان نظارت  جهادکشاورزی، بیان داشتند: با ورود سازمان بازرسی و بررسی روند استخدامی و جذب برخی تاییدشدگان، یقین حاصل شد که تخلفاتی محرز در این باره صورت گرفته، هر چند که سازمان بازرسی نیز به صورت شفاف تخلفات را بیان نکرده، اما ممانعت از استخدام تاییدشدگان توسط سازمان بازرسی استان، نشان دهنده بروز تخلف در مراحل تایید و استخدام برخی افراد است.

 عدالت اجرا شود

این افراد که خواستار ورود مسئولان ارشد استانی و بررسی موضوع توسط آنان هستند، یادآور شدند: مقام معظم رهبری نیز بر اجرای عدالت و قانون تأکید داشتند و اینکه افرادی بدون ضابطه و حتی بدون احراز شرایط علمی به استخدام درآیند، به دور از عدالت است و ما خواهان اجرای عدالت توسط مسئولان مربوطه هستیم.

 استانداری و جهادکشاورزی ایلام پاسخ دهند!

حال با این شرایط که هفته گذشته، هفته تجمع فارغ التحصیلان و پذیرفته شدگان آزمون نظارت سازمان نظام مهندسی کشاورزی بود، لازم است که مسئولان استانداری و جهادکشاورزی استان ایلام سریعا پاسخگوی افکار عمومی و این افراد باشند.

عدم پاسخگویی مسئولان در این خصوص، قطعا بازتاب مناسبی در جامعه، خصوصاً در بین جوانان و دانشگاهیان نخواهد داشت و مسئولان (دولتهای گذشته و حال) که قرار بود برای جوانان، اشتغال پایدار ایجاد کند، با عدم اجرای عدالت، آیا می توانند بار دیگر اعتماد این نسل (علی الخصوص دهه شصتی های گرفتار در مشکلات گوناگون) را به خود جلب کنند؟

آقایان مسئول این گوی و این میدان! فرصت برای عرض اندام به اندازه کافی داشته اید، به شعارهایتان عمل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.