اصفهان- کارشناس معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اصفهان گفت: «ارایه ویزای بدون بازگشت» بیشترین تخلف آژانس های مسافرتی در اصفهان است که رسیدگی به این تخلفات با جدیت در دستور کار است.

«ارایه ویزای بدون بازگشت» بیشترین تخلف آژانس‌های مسافرتی در اصفهان

حمیدرضا محققیان در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: فعالیت معاونت گردشگری در سازمان میراث فرهنگی وگردشگری بیشتر مربوط به صدورمجوز و نظارت بر تاسیسات گردشگری است که شامل مراکز اقامتی و هتل ها، مراکز پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی وجهانگردی است.

وی تصریح کرد: دفاتر خدمات مسافرتی به سه دسته تقسیم می شوند، دفاتر دارای مجوز بند «الف» که فروش بلیط هواپیما انجام می دهند، دفاتر دارای مجوز بند «ب» که انجام فعالیت های سیاحتی و تورگردانی را به عهده دارند و همچنین دفاتر مجوز بند «پ» که از سازمان حج وزیارت مجوز دارند و در زمینه خدمات زیارتی خارج از کشور فعالیت می کنند.

کارشناس معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اصفهان تعداد دفاتر خدمات مسافرتی در استان اصفهان را حدود ۲۰۰ دفتر اعلام کرد و گفت: تعداد ۱۵۰ دفتر خدمات مسافرتی در شهر اصفهان و حدود ۵۰ دفتر نیز در شهرستان های این استان فعالیت می کنند که پروانه معتبر بهره برداری آنها در دفاتر نصب شده است.

وی با اعلام اینکه در تمام دفاتر خدمات مسافرتی برای انجام هر سفر باید قراردادی بین مسافر و دفتر تنظیم شود، افزود: در تمام تورهایی که برگزار می شود باید از وجود راهنمایان معتبر استفاده کنند، همچنین امکان بیمه مسافر از مهمترین مواردی است که باید در تمام سفرها از سوی دفاتر  مورد توجه قرار گیرد.

محققیان یادآور شد: تورهای مسافرتی بیشتر در سه قالب برگزار می شود، از جمله تورهای داخلی که معمولا داخل استان یا داخل کشور هستند، یا تورهای خارجی که مسافرانی از ایران به خارج از کشور سفر می کنند یا تورهای ورودی که گردشگران خارجی به ایران سفر می کنند و مسافرت شکل می‌گیرد.

وی اظهارکرد: افرادی که قصد دارند از خدمات دفاتر مسافرتی و از یک پکیج تور بهره مند شوند، می توانند در ارتباط با  فعالیت قانونمند مراکز اقامتی بررسی های لازم را انجام و سپس نسبت به پرداخت مبلغ اقدام و البته رسید دریافت کنند.

کارشناس معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه «ارایه ویزای بدون بازگشت» بیشترین تخلف آژانس های مسافرتی در اصفهان است، گفت: تعدادی از آژانس های مسافرتی برگزار کننده تورهای خارجی، با تبلیغات واهی و گمراه کننده ویزای بدون بازگشت مبالغ کلانی از مردم دریافت می کنند که رسیدگی به این تخلفات با جدیت در دستور کار است.

وی به فعالیت برخی گروه های غیر مجاز گردشگری در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برخی گروه های ورزشی در قالب تورهای کوهنوردی و پیست اسکی در فواصل مختلف اقدام می کنند، لذا چنانچه این اقدام برای گروه مشخصی باشد، محدودیت ندارد اما اگر در غیر این صورت غیرمجاز محسوب می شود.

محققیان تاکید کرد: عمده شکایات مردم  از دفاتر غیر مجاز است که در تورهای مسافرتی علاوه بر عدم ارایه خدمات مطلوب، شئونات اسلامی را نیز رعایت نمی کنند.

وی اظهارکرد: در سال جاری ۲ فقره پرونده شکایت از تورهای طبیعت گردی داخلی که منجر به فوت گردشگر شده بود، به معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اصفهان ارسال شد. در این دو فقره با توجه به اینکه تورهای طبیعت گردی فعالیت غیرمجاز داشتند، مسافر از خدمات بیمه ای نیز محروم شده بود، این در حالی است که اگر این موارد در دفاتر مجاز اتفاق می افتاد، بیمه خسارت های وارده را پوشش می داد.

کارشناس معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اصفهان گفت: چنانچه شهروندان اصفهانی در دفاتر خدمات مسافرتی با مشکل مواجه شدند، می توانند مراتب را با شماره تلفن ۳۲۶۸۱۰۳۶ در میان گذاشته و یا به نشانی خیابان ۲۲ بهمن، مجموعه اداری امیرکبیر، سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.