یزد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: استان یزد استانی صنعتی شناخته می‌شود وجود فضای سبزحتی در این استان کویری نیز به عنوان ریه‌های تنفسی یک موضوع حیاتی می باشد و دوام زندگی در استان وابسته به حفظ فضای سبز و کشاورزی آن است.

دوام زندگی در استان یزد وابسته به حفظ فضای سبز و کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمانجهاد کشاورزی استان یزد ، سید جمال سجادی‌پوربا بیان اظهارداشت: متأسفانه نه فقط خشکسالی بلکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی به خصوص در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد و تفت و تبدیل آنها به زمین‌های مسکونی و واحدهای صنعتی منجر به کاهش فضای سبز استان شده، در حالی‌که ما به شدت به فضای سبز جهت استمرار حیات در این منطقه نیازمندیم .

وی افزود: استان یزد استانی صنعتی شناخته می‌شود وجود فضای سبز حتی در این استان کویری نیز به عنوان ریه‌های تنفسی یک موضوع حیاتی بوده که البته بخش بزرگی از این فضای سبز نیز از طریق فعالیت‌های کشاورزی تامین شده است.

سجادی‌پور تصریح کرد: ۹۲۲ میلیون متر مکعب آب در اختیار بخش کشاورزی استان مشتمل بر آب‌های با کیفیت پایین و شوری زیاد است که بعضا قابلیت استفاده در بخش صنعت را نیز ندارد .

وی خاطر نشان ساخت : کشت متراکم یا گلخانه‌ای و تغییر در الگوی کشت با استفاده از کشت‌های کم آبخواهی مانند زعفران، زیتون گیاهان دارویی و ... رویکرد متفاوتی در حوزه کشاورزی استان بوده که علاوه بر استفاده به صرفه از آب به تولیدات بیشتری منجر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.