یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه قانون مهریه نیاز به تجدید نظر دارد گفت: جلوی ثبت مهریه‌های غیرمتعارف که توان پرداخت آن در فرد نیست گرفته شود.

قانون مهریه نیاز به تجدید نظر دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مسئولان ستاد دیه استان با اشاره به اینکه یکسری قوانین در مهریه است که باید نسبت به آن تجدید نظر داشته باشیم اظهار داشت: زمانیکه فردی می‌داند نمی‌تواند هزار سکه مهریه را پرداخت کند پس دلیلی ندارد که این مقدار سکه مهریه به ثبت برساند

وی با بیان اینکه فرزندان در مدارس باید متدین پرورش داده شوند افزود: کسانی که قصد ازدواج دارند با افرادی چه دختر و چه پسر ازدواج کنند که نگاه به مادیات نداشته باشند و فرهنگ آن باید در جامعه رواج داده شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: دختر و پسر در زمان ازدواج باید به این مسئله آگاه باشند که با پول بازی نمی‌کنند اما متاسفانه امروزه به زندگی‌ها به شکلی است که پس از گذشت چند روز یا چند ماه و در همان دوران عقد، زن مهریه خود را یا به واسطه اصرار پدر و مادر و یا به میل شخصی به اجرا می‌گذارد تا بتواند مبلغی پول به دست آورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم ایران یکی از بهترین و باگذشت‌ترین مردم دنیا هستند خاطرنشان کرد: طبق آمارهایی که برخی از مدیران دستگاه‌ها مانند کمیته امداد و ستاد دیه ارائه شد، مردم ایران با وجودی که امسال با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه بودند کمک هایشان به مراکز خیریه را افزایش دادند که این مسئله نشان از خودگذشتگی این مردم ولایت‌مدار دارد.

ناصری یزدی تصریح کرد: این کار یکی از راه‌های با ارزش و نزد خدای متعال بسیار ارزشمند و ماندگار است و امیدواریم که مردم همانند گذشته نیز توجهات بیشتری نسبت به مراکز خیریه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.