کرج - کلنگ ساخت نخستین شهر سلولی کشور در محل دانشگاه خوارزمی کرج به زمین زده شد.

آغاز احداث نخستین  «شهر سلولی» کشور در البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این مراسم که پیش از ظهر امروز شنبه برگزار شد جمعی از مسئولان کشوری و استانی، فعالان و اعضای شرکت های دانش بنیان حضور داشتند.

 شهر سلولی دانشگاه خوارزمی نخستین مرکز در کشور محسوب می‌شود و با هدف متمرکز شدن مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در حوزه سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و پزشکی  تاسیس شده است.

استاندار البرز در آیین کلنگ زنی این مرکز گفت: اتفاق خوبی که امروز در  یک صدمین سالگرد تأسیس این دانشگاه رقم خورد  آغاز عملیات عمرانی نخستین شهر سلولی کشور در استان البرز است.

محمدعلی نجفی با اعلام اینکه شهر سلولی فرصتی تجاری و بین‌المللی در کشور ایجاد خواهد کرد گفت: اگر بخشی از دانشگاه و معاونت علمی و فناوری با اندیشه استفاده از حرکت‌های بنیادی و علمی عمل کنند در این مهم نتیجه خواهیم گرفت.

استاندار البرز در ادامه گفت:  فراهم شدن زیرساخت ها در جهت  فعالیت دانش‌پژوهان در شهر سلولی خوارزمی ضروری بوده و در این راستا دولت  به کارآفرینان کمک می‌کند.

نجفی  با اعلام اینکه اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین به کارخانه فولادسازی با ۸۰۰ نیروی کار در یکی از استان‌های کشورصورت گرفته است  گفت: می‌توان باکارآفرینی در حوزه سلول‌های بنیادی نیز میزان اشتغال و درآمدزایی در استان را بالا برد.

استاندار البرز در پایان با تاکید بر لزوم  استفاده از اندیشه سلول‌های بنیادین در کشور، گفت: استانداری البرز و تمام مسئولان  از این رویکرد حمایت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.