کرمان- استاندار کرمان گفت: تاکنون ۸۰۰ دستگاه کانکس در منطقه زلزله‌زده کوهبنان توزیع شده است.

توزیع ۸۰۰ کانکس در کوهبنان/ وقوع ۲۶۰۰ زمین‌لرزه از ابتدای امسال در کرمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در جلسه‌ای با محوریت بیمه ساختمان‌های استان در برابر زلزله با حضور مدیرکل بیمه ایران با تاکید بر لزوم بیمه زلزله در استان اظهار داشت: استان کرمان به دلیل ساختار زمین شناختی یک منطقه زلزله‌خیز است، بنابراین مردم و دولت‌ها در این راستا گام برداشته‌اند تا خسارات به حداقل برسد.

استاندار کرمان با اشاره به زلزله‌های اخیر در استان کرمان عنوان کرد: در زلزله‌های کوهبنان و راور که در سال جاری رخ داد به دلیل اینکه واحدهای مسکونی نوساز بودند، خسارات جانی نداشتیم و تاکنون ۸۰۰ دستگاه کانکس در منطقه زلزله‌زده کوهبنان توزیع شده است.

رزم‌حسینی به کمک‌های خیران به مردم زلزله‌زده استان اشاره و تصریح کرد: بازسازی مناطق زلزله‌زده در حال انجام است و امیدواریم تا زمان پیش‌بینی شده توسط رئیس جمهور این بازسازی به پایان برسد.

وقوع ۲۶۰۰ زمین‌لرزه از ابتدای سال جاری تاکنون

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: استان کرمان جزء بحرانی‌ترین استان‌های کشور به لحاظ وقوع زمین‌لرزه و حوادث طبیعی است و ۲ هزار و ۶۰۰ زمین‌لرزه از ابتدای سال جاری تاکنون در استان کرمان ثبت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به تشریح اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده پرداخت و بیان کرد: هم‌اکنون و پس از آواربرداری، تشکیل پرونده و روال قانونی، ۱۲ واحد مسکونی در منطقه هجدک در مرحله نازک‌اری قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.