ایرانشهر- آهوران با جمعیتی بالغ بر ۱۳ هزار نفر، ۵ سال است که به بخش ارتقاء یافته، اما بخشداری و نمایندگی آموزش و پرورش فاقد ساختمان است و خبری از اکثر ادارات دولتی در این بخش نیست.

بخشدار بدون بخشداری! / خبری از  ادارات دولتی در آهوران نیست

قدس آنلاین –گروه استانها-حسین سپاهی: بخش آهوران به مرکزیت چانف یکی از بخش‌های مهم شهرستان نیکشهر دارای  مردمی ولایت مدار  است که دو هزار کیلومتر مربع وسعت و شامل دو دهستان چانف و کهیری و۱۶۰پارچه آبادی و روستا و جمعیتی بالغ بر ۱۳هزار نفر است و بیش از ۲۵۰۰خانوار  در شمال شرقی شهرستان نیکشهر در این بخش زندگی می‌کنند.

آهوران  از سال ۱۳۹۲ به بخش  ارتقاء یافت. اما متاسفانه با گذشت ۵سال از ارتقاء یافتن  به بخش می‌گذرد ولی هنوز اکثر ادارات دولتی در این بخش مستقر نشده اند و با توجه به  پیگیری های مکرر و مکاتبات مردم و بخشدار بومی، این بخش راه به جایی نبرده است.

 مشکلی که با همت و عزم دولت می‌توان آن را حل کرد اما متاسفانه با نبود اکثر ادارات دولتی در این بخش  با توجه به فاصله ۴۵کیلومتری چانف تا اسپکه و فاصله ۱۵۰کیلومتری چانف تا  نیکشهر از راه تنگه سرحه به معضلات و مشکلات مردم اضافه شده است.

جمعی از مردم بخش آهوران می‌گویند :حال که آهوران به بخش  ارتقاء یافته است متاسفانه هیچ فرقی باگذشته نکرده و همچنان مشکلات گریبان مردم را گرفته است.  

احمد مبارکی یکی ازمعتمدین چانف در گفت‌وگو با خبرنگارما بیان داشت: با توجه به اینکه ۵ سال از ارتقاء یافتن آهوران به بخش می گذرد، بخشداری فاقد  ساختمان است .

مبارکی یادآورشد: برای پرداخت قبوض برق، آب و ... باید به بخش اسپکه  و یا به مرکز شهرستان مراجعه کنیم و این کارهای پیش پا افتاده‌ای است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح همه را در مرکز بخش انجام داد.

وی گفت: هیچ بانکی در این بخش  راه اندازی نشده فقط یک پست بانک وجود دارد .

مبارکی می گوید: با توجه به راه اندازی  کارگاه راه آهن در مرکز بخش آهوران  و تمام خودرو های سبک و سنگین  شرکت  از همین جاده چانف تردد می کنند ، دیگر اینکه در زمان بارندگی و جاری شدن سیلاب در رودخانه جسی ، مسیر چانف به سه راهی اسپکه مسدود می شود که متاسفانه در این زمان حتی اگر بیماری اورژانسی داشته باشیم نمی توانیم آن را به شهرستانهای نیکشهر و ایرانشهر برسانیم. از  مسوولین راه و شهرسازی می خواهیم در رابطه  با احداث پل  بر روی  رودخانه  جسی جهت رفاه حال مردم اقدام کنند. 

این معتمد چانفی افزود: با توجه به اینکه  خط لوله گاز ایرانشهر به چابهار حدودا  از ۸ کیلومتری این بخش می گذرد  از استاندار  تقاضا داریم نسبت به لوله گذاری و  گاز رسانی به این بخش اقدامات لازم صورت گیرد تا مردم از داشتن  نعمت گاز بهره مند شوند .

احمد مبارکی با انتقاد از مسئولان اظهار داشت: مردم ولی نعمتان مسئولان هستند و می طلبد مسئولان در رابطه با این مهم هرچه سریعتر چاره اندیشی کنند.

محمد بلوچی یکی از اهالی چانف  گفت: بخش آهوران در ۳۰ کیلومتری  سه راهی اسپکه ،ایرانشهر ونیکشهر  بخصوص جاده ترانزیتی چابهار قرار دارد و  راه آهن از چانف که مرکز  بخش آهوران است می گذرد که یکی از مهمترین بخش های نیکشهر است.

وی با بیان اینکه  مستقر شدن ادارات دولتی در این بخش مشکل بزرگی از روی  دوش مردم برخواهد داشت گفت: قطعا مردم قدردان کسانی هستند که برای  آسایش و آرامش مردم تلاش کرده تا مشکلات مردم را به حداقل برسانند.

بلوچی از مسئولان خواست تا توجه ویژه به بخش آهوران داشته باشند و قطعا با استقرار نمایندگی ادارات بخشی از مشکلات مردم مرتفع خواهد شد.

خواستار عزم جدی مسئولان هستیم 

آمنه مبارکی  عضو شورای اسلامی  بخش آهوران ضمن تقدیر وتشکر از تلاش‌های دولت تدبیر و امید و همچنین زحمات صورت گرفته بخشدار آهوران  اظهار داشت:  بخش آهوران به مرکزیت چانف از مسیر تنگه سرحه در ۱۵۰ کیلومتری شهرستان نیکشهرو فاصله چانف تا ایرانشهر از مسیر خیر آباد۹۵ کیلومتر است.  با توجه به گذشت ۵سال از ارتقاء یافتن آن به بخش متاسفانه  فاقدساختمان  بخشداری است که می طلبد مسئولان ذیربط شهرستان و استان و حتی  کشور جهت تخصیص اعتبار برای احداث یک باب ساختمان برای بخشداری اقدام کنند.

وی افزود: مشکل مردم این منطقه با همت مسئولان و در چارچوب قانون مرتفع خواهد شد به شرطی که  مسئولان شهرستان و استان و کشور در این رابطه عزم جدی بکار گیرند .

عضو شورای اسلامی چانف گفت: با توجه  باینکه  آهوران ۵ سال قبل به مرکزیت چانف  ارتقاء یافته است متاسفانه  از سوی استانداری هیچ ساختمانی  برای بخشداری اختصاص  و احداث نشده است  و اینکه دهیاری  دارای دو ماشین جمع آوری زباله  و یک ماشین آتش نشانی  بدون راننده ثابت  است.

وی افزود:  دو ماشین جمع آوری زباله شامل یک تراکتور و یک کمپرسی آمیکو به  این بخش اختصاص داده شده که متاسفانه زباله های مرکز بخش با انباشته شدن در خیابانهاو کوچه ها چهره چانف را زشت کرده است که با ورود هر مسافر و گردشگری در ذهنشان به این باور می رسند  که نه تنها آهوران بخش نیست بلکه هیچ مسئولی در آن وجود ندارد .

 مبارکی اظهارداشت: در این بخش خبری از بهزیستی ،ثبت احوال ، کمیته امداد  امام خمینی (ره)  و هیچ بانک  دولتی،  بجز پست بانک نیست.

مبارکی عضو  شورای  آهوران چانف خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش  ونوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلو چستان گفت:   یک سال قبل  آموزش و پرورش چانف با همت  و پیگیری برخی از مسئولین و مردم  به نمایندگی ارتقاء پیداکرد، ولی متاسفانه همانند  بخشداری فاقد ساختمان است و تنها نیروی  این نمایندگی یک نفر است. جالب تر اینکه خانه معلم که نیاز معلمان غیربومی است به نمایندگی آموزش و پرورش اختصاص داده شده است. همچنین  نمایندگی، وسیله نقلیه ای ندارد تا به مدارس سرکشی کند و باتوجه به گستردگی بخش سرکشی به مدارس بدون وسیله نقلیه کاری بسیار مشکل است.

در پایان عضو شورای اسلامی  بخش آهوران خواستار رفع هرچه سریعتر مشکلات این بخش شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.