اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از آغاز ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۰ هزار نفر از جمعیت استان در آئین اعتکاف نام نویسی کنند.

 حضور ۲۰ هزار معتکف در ۱۸۰ مسجد استان مرکزی

 به گزارش قدس آنلاین ،به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی ،حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی از آغاز ثبت نام معتکفین خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۸۰ مسجد در سراسر استان مرکزی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اعلام آمادگی کرده اند.

قربانپور اظهار کرد: با توجه به همزمانی ایام اعتکاف با ایام نوروز معتکفین می‌تواند برای ثبت نام به مساجد تعیین شده مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰ هزار نفر از جمعیت استان برای آئین اعتکاف نام نویسی و در مساجد حضور پیدا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف که در روزهای ۱۳ تا ۱۵رجب برگزار می شود، بیان کرد: ایام اعتکاف در روزهای ۱۲،۱۱ و ۱۳ فروردین سال ۹۷ است.

قربانپور اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال مراسم اعتکاف در تعطیلات نوروز قرار دارد، انتظار می رود دانش آموزان و دانشجویان حضور پررنگ‌تری در مراسم داشته باشند.

قربانپور با اشاره به اینکه این فریضه الهی فرصتی ارزنده برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، گفت: خودسازی درونی برای فرد معتکف بهترین و ارزشمندترین ثمره این فریضه حسنه است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه عباداتی که در مراسم معنوی اعتکاف گنجانده شده از جمله انس با قرآن و مناجات، جهاد با نفس و برپایی نماز جماعت، اعتکاف را به یک عبادت ممتاز تبدیل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.