بجنورد- استاندار خراسان شمالی در نشست شورای اداری استان با محوریت تکریم و معارفه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، ضمن برشمردن مهم ترین انتظارات در این حوزه، برنامه ریزی و پیگیری برای تحقق این اهداف را از معاون جدید خود خواستار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این نشست اظهار داشت: توجه به امور رفاهی کارکنان اداری استان به عنوان کاری مهم و ظریف بسیار حائز اهمیت است چرا که عاملی مهم برای همکاری کارکنان به عنوان موتور محرکه خواهد بود و همچنین توجه به حقوق قانونی همکاران و نظر مساعد برای احقاق حق آنان باید مورد تاکید باشد.

وی افزود: آموزش حقوق شهروندی به کارکنان در وهله اول باید اولویت باشد و در ادامه اگر خود قادر به احقاق حق آنان نبودیم، باید مسیر قانونی را به آنان آموزش دهیم. وی ادامه داد: تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی ادارات یکی از مشکلات استان است که باید به درستی پیگیری شود و همچنین جذب نیروها باید در چارچوب قوانین و مقررات باشد.

صالحی حمایت از تولیدات استاندارد و قابل رقابت را مورد تاکید قرار داد و تحقق هدفگذاری های استان ازجمله روستاهای سبز، بدون بیکار و هدف گردشگری، توسعه متوازن مناطق مختلف، تقویت بخش خصوصی و حمایت از بخش خصوصی واقعی، افزایش صادرات استان، پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی و مبارزه مستمر با فساد اداری و مالی را از دیگر انتظارات مهم خود از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ذکر کرد.

استاندار خراسان شمالی هم چنین جذب سرمایه به ویژه سرمایه خارجی و ایرانیان مقیم خارج کشور با استفاده موثر از ظرفیت های فراهم آمده در پسابرجام، برنامه ریزی برای افزایش اشتغال با رویکردهای ارتقای نقش آفرینی زنان در مدیریت و اشتغال، کمک به توسعه کمی و کیفی دسترسی به فضای مجازی، کمک به افزایش کیفیت ارائه و دسترسی مردم به خدمات شبکه ملی ارتباطات، کمک به زمینه سازی برای افزایش سهم بخش خصوصی در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین دسترسی به بازارهای صادراتی به ویژه پیگیری بازارچه مرزی پرسه سو با ترکمنستان و تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاست های کلی ابلاغیه اصل ۴۴ قانون اساسی را از دیگر انتظارات خود برشمرد.

از دیگر انتظارات مهندس صالحی، رونق اشتغال به خصوص در حوزه کشاورزی وگردشگری و ارتقای مهارت آموزی در راستای نیاز بازار کار، برنامه ریزی برای توسعه کاربرد گیاهان دارویی و فراوری و تبدیل آن به داروهای گیاهی و صنایع جانبی و تقویت صادرات محصولات آن، کمک به ساماندهی بخش تعاون، کمک به تحقق و تقویت اقتصاد هنر، به حداقل رساندن رشد مصرف انرژی در بخش های مختلف، کمک به گسترش زنجیره ارزش به ویژه در بخش کشاورزی و جلوگیری از خام فروشی، کمک به حفاظت از جنگل ها و مراتع و خاک و مقابله با بیایان گستری و ممانعت از فرسایش خاک و امکان سنجی توسعه کشت فراسرزمینی و کمک به تولید محصولات ارگانیک بود.

استاندار یادآور شد: افزون بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد پایین برای اشتغال در استان درنظر گرفته شده است که اجرای برنامه های اشتغال عمومی و فراگیر و ارزان قیمت روستایی و عشایری از مهم ترین برنامه هاست و از مردم می خواهیم از این امکان بهره گیرند.

صالحی یادآور شد: بنابر نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در پاییز، خراسان شمالی در نرخ مشارکت اقتصادی رتبه نخست را کسب کرد و در جدول استان های دارای کمترین نرخ بیکاری هم رتبه چهارم را به خود اختصاص داد که حفظ این جایگاه ها نیازمند تلاش و اهتمام جدی است.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه خراسان شمالی ایجاد ۸۶۸۰ شغل در سال جاری بود ولی ما ایجاد ۱۰ هزار شغل را هدفگذاری کردیم که تاکنون با ثبت ۱۱هزار و ۶۰۰ شغل جدید حتی از آن هدف هم فراتر رفتیم و برای سال ۹۷ نیز سهمیه استان ۹هزار و ۲۹۱ نفر است اما هدف گذاری استان با توجه به عملکرد سال جاری اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: تحقق این هدف به دلیل وحدت رویه موجود در استان و تلاش تمامی مدیران و مسئولان، نمایندگان مردم استان در مجلس، هدایت و راهنمایی های نماینده ولی فقیه و تمامی فعالان اقتصادی به ویژه بانک هاست و تاکید می کنم هر چند رضایت چندانی از نحوه عملکرد بانک های عامل مرکزی نداریم، اما عملکرد بانک های استان با توجه به میزان اعتبارات ابلاغ شده رضایت بخش بوده است.

صالحی سال ۹۷ را سال شادابی و نشاط برای استان توصیف کرد و اظهار داشت: سال ۹۷ سال بانوان، جوانان، اقوام و مذاهب مختلف است و بنابراین مدیران کل ضمن قدردانی از زحمات تمامی بازنشستگان مشغول به کار، بهره مندی از جوانان را در دستور کار خود قرار دهند و در این راستا از تمامی مشاوران استاندار هم که تا کنون با من کار کرده اند، تشکر می کنم و در سال جدید بر اساس حکم جدید از مشاوران بهره مند خواهم شد.

رئیس شورای اداری استان هم چنین گفت: انتصاب مدیران به معنای تزریق خون جدید در رگ های نظام اجرایی است و بنابراین همه از گمانه زنی بی مورد به ویژه در فضای مجازی بپرهیزند.

برنامه ریزی دقیق ستاد اجرایی خدمات سفر برای نوروز پیش رو ، برنامه ریزی برای کشیک های نوروزی دستگاه های متولی، تحقق چهارشنبه سوری ایمن به کمک خانواده ها، ممنوعیت تردد خودروهای پلاک قرمز در تعطیلات بدون داشتن ماموریت خاص، از جمله توصیه های نوروزی مهندس

صالحی در این نشست بود. وی هم چنین از سفر جمعه ۲۵ اسفند ماه جاری به شهرستان راز و جرگلان برای ملاقات مردمی و حضور در نماز جمعه خبر داد.

صالحی به برخی دیگر از توفیقات استان در سال جاری اشاره داشت و گفت: کاهش نرخ بیکاری، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، امضای موافقت نامه با صدا و سیما برای پوشش صد درصدی دیجیتال در استان، موافقت برای اتمام عملیات گازرسانی برای مصارف خانگی تا پایان سال ۹۷، انجام پروژه های آبرسانی تاثیر گذار مانند افتتاح سد چندیر و دریافت اعتباراتی خوب برای تکمیل سدهای استان، پیش بینی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل و بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در دیدار با وزیر نیرو، دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تکمیل پروژه های ناتمام استان به ویژه طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد از جمله اقدامات طی مدت اخیر بوده است.

در این نشست، حکم وزیر کشور برای مجید پورعیسی به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی، قرائت و از سوی مهندس صالحی استاندار و حجت الاسلام یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان به وی اهدا شد.

هم چنین با اهدای لوح سپاس، از تلاش های محمود دلپسند طی بیش از ۴ سال تصدی این سمت قدردانی شد.

در پایان این نشست نیز لوحی از سوی حجت الاسلام ارزانی دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به استاندار و ۵ مدیر مسجد محور خراسان شمالی اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.