بجنورد-رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه کشورگفت: جامعه، قرآن را می شناسد هرچند که باید انس با قرآن بیشتر تقویت شود اما نسبت به صحیفه سجادیه شناخت مردم کمتر است، که باید این شناخت را تقویت کرد.

صحیفه سجادیه، الگوی کامل سبک زندگی اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ حجت الاسلام محمدصادق کفیل، طی نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با محوریت همایش ملی « اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد علیه السلام» که قرار است اردیبهشت ماه سال آتی به میزبانی خراسان شمالی برگزار شود، گفت: برگزاری همایش بهانه ای برای احیای صحیفه سجادیه است و درگیر شدن مجموعه استان برای اجرای این برنامه، اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه، قرآن را می شناسد هرچند که باید انس با قرآن بیشتر و تقویت شود اما نسبت به صحیفه سجادیه شناخت مردم کمتر است، برگزاری این همایش را فرصتی مغتنم برای آشنایی مردم با صحیفه سجادیه که مجموعه‌ای از دعاها و مناجات امام سجاد علیه السلام است، دانست.

حجت الاسلام کفیل، با اشاره به اینکه در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی موضوع سبک زندگی در این استان مطرح شد و خراسان شمالی به عنوان محور فعالیت های سبک زندگی به شمار می رود، اظهارداشت: با توجه به اینکه ما در بحث های بنیان خانواده و امور تربیتی عقب هستیم، صحیفه سجادیه بهترین الگو برای ارائه سبک زندگی و تربیت نظام خانواده است.

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه کشور با تأکید بر ضرورت ایجاد دغدغه برای مدیران در راستای بهره مندی از صحیفه سجادیه، افزود: آموزش و پرورش یکی از نهادهایی است که می تواند با بهره مندی از دعاها و مناجات حضرت زین العابدین راهکارهای تعامل با فرزندان و برقراری ارتباط صحیح والدین با فرزندان را از نگاه صحیفه سجادیه تدوین و ارائه کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه بودجه اجرای این همایش بسیار اندک است افزود: ما از دبیرخانه مرکزی انتظار داریم این همایش ملی را بیشتر کمک کنند تا طراز کار بالا رود.

حسین فرخنده، پیشنهاد کرد در فرصت باقی مانده از حضور افراد نخبه و زبده در این عرصه برای غنای بیشتر همایش دعوت شود.

فرخنده با بیان اینکه قرن ٢١ به اذعان خود غربی ها قرن معنویت است، بیان کرد: برنامه ریزی برای غنی سازی محتوا یکی از ضروریاتی است که دبیرخانه مرکزی باید سرلوحه فعالیت ها قرار دهد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه همزمان با هزارو چهارصدمین سال میلاد امام سجاد علیه السلام، همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود، افزود: این همایش در دو بخش مقاله و اینفوگرافی فراخوان شده که علاقه مندان تا پایان اسفندماه مهلت دارند در این برنامه فرهنگی شرکت کنند.

هاشم شیرازیان، با بیان اینکه تا کنون استان های کرمان، قزوین، زنجان، خراسان رضوی و خراسان شمالی مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کرده اند، تعداد آثار دریافت شده را در مجموع ٢٢٢ اثر شامل ٥٧ اثر در بخش اینفوگرافی و ١٦٥ اثر در بخش مقاله اعلام کرد و اظهارداشت: این همایش در دو بخش اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود که تولید و اشتغال در سیره امام سجاد، تاثیر قناعت و ساده زیستی در اقتصاد مقاومتی، شیوه های مدیریت اقتصادی، تاثیر رزق حلال در فلاح فرهنگی و رفاه اقتصادی در سیره امام سجاد، تربیت خانواده متعالی از منظر امام سجاد، مبارزه با مظاهر فساد در سیره امام سجاد و حقوق متقابل فرد و اجتماع از منظر امام سجاد از موضوعات بخش اقتصاد مقاومتی است.

شیرازیان، موضوعات بخش سبک زندگی را نیز تبیین شاخصه های حکومت دینی، استکبار ستیزی در سیره امام سجاد، شیوه های تبلیغی در سبک زندگی امام سجاد، تبیین ارزش های اسلامی در ادعیه از منظر امام سجاد، نقش دعا در زندگی دنیوی و اخروی در سیره امام سجاد و حقوق متقابل مسجد و خانواده اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.