زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت : کارگروه تالاب هامون باید در سطح ملی برگزار شود تا ضمن استفاده از حمایت های ملی بر اساس واقعیت های منطقه تصمیم گیری های متمرکز و صحیح صورت پذیرد.

کارگروه تالاب هامون باید در سطح ملی برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سید دانیال محبی در کارگروه استانی احیاء تالاب بین المللی هامون در زاهدان اظهار داشت: باید با توجه به اقلیم خشک و قهر طبیعت در سیستان از ظرفیت های ملی و بین المللی برای احیای تالاب بین المللی هامون کمک گرفته شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و نگاه ویژه دولت دوازدهم به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: احیای تالاب هامون نیازمند تخصیص منابع مالی از محل صندوق توسعه ملی است.

استاندار بر بهره گیری از ظرفیتهای علمی و دانشگاهی ، تجربه کشاورزان و مشارکت مردم در این زمینه تاکید کرد. 

تهیه دو برنامه مجزا برای احیای تالاب و مقابله با گرد و غبار معاون محیط زیست منابع انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در کارگروه احیای تالاب بین الملی هامون در زاهدان گفت :برای احیای این تالاب و مقابله با پدیده گرد و غبار در سیستان باید دو برنامه مجزا داشته باشیم زیرا احیای تالاب وابسته به آب است و در خصوص گرد و غبار نیز برنامه ای با برش ملی و استانی تهیه شود.

تجریشی اظهار داشت : بحث حق آبه تالاب و زیست محیطی باید از هم تفکیک شده و برای هر کدام برنامه منسجم دستگاهی تهیه شود.

وی با اشاره به تخصیص منابع مالی از محل صندوق توسعه ملی به مباحث زیست محیطی در سطح کلان گفت : لازمه تخصیص این منابع به سیستان و بلوچستان تشکیل کارگروه ملی تالاب هامون و برنامه ریزی با رویکرد توجه به سلامت مردم و معیشت آنان است تا پس از تایید در هیئت دولت اقدامات بعدی انجام شود.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز گفت : حیات مردم سیستان به هامون وابسته است لذا تلاش برای احیای آن در واقع تلاش برای زنده نگه داشتن مردم است.

ظهرابی اظهار داشت: در اغلب برنامه های پیش بینی شده برای احیای تالاب ،چگونگی ایجاد شغل بدون لحاظ بستر تالاب مورد توجه بوده در حالیکه امروز باید ظرفیت های اکولوژیکی تالاب در اولویت قرار گیرد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارزیابی خسارتهای زیست محیطی تالاب بین المللی هامون را مورد تاکید قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.