بجنورد- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی از وجود ۳۷۴ گلزار شهدای شهری و روستایی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳۹ گلزار شهدا ساماندهی شده، ۹ گلزار شهدا در حال اجرای یادمان و ۱۰ گلزار نیز در مراحل طراحی یادمان شهداست و ۱۱۶ گلزار نیز ساماندهی نشده اند.

۱۱۶گلزار شهدا در خراسان شمالی ساماندهی نشده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدعباس حسینی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ۲۲ اسفندماه، روز شهید اظهارکرد: برای تعدادی از گلزار شهدایی که ساماندهی نشدند، از یک میلیاردو ۵۴۰ میلیون تومان اعتبارات مصوب در سال جاری فقط ۳۰ درصد تخصیص اعتبارات تاکنون صورت گرفته است.

وی تعداد ایثارگران استان را ۹ هزار و ۴۰۱ نفر عنوان اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۶۵۲ نفر شهید، ۷۷ نفر جانباز بالای ۷۰ درصد، یک هزار و ۸۴۸ نفر جانباز بین ۲۵ تا ۶۹ درصد، چهار هزار و ۴۵۰ نفر جانباز زیر ۲۵ درصد و ۳۷۴ نفر آزاده هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌شمالی تعداد شهدای مفقودالاثر استان را نیز ۱۰۲ شهید برشمرد.

حسینی درخصوص مشکلات جامعه ایثارگری نیز گفت: یکی از مشکلات این نهاد مساله اشتغال فرزندان ایثارگران است و اکنون یک هزار و ۵۰ نفر به عنوان بیکار در سامانه این نهاد ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به سهمیه ۲۵ درصدی خانواده شهدا و ایثارگران در استخدام ها افزود: تاکنون ۱۳۰ نفر در دستگاه های اجرایی استان جذب شدند اما در این راستا برخی از ادارات از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی همچنین به پرداخت ۱۴۰ فقره تسهیلات اشتغال به جامعه ایثارگران اشاره کرد و ادامه داد: موضوع مسکن تمام جانبازان و ایثارگران و جانبازان بالای ۲۵ درصد را حل کردیم.

وی گفت: برای جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز سالانه به بیش از ۶۰۰ نفر تسهیلات بانکی برای حل مشکل مسکن اعطا می شود.

وی در خصوص پوشش بیمه درمانی ایثارگران ادامه داد: تمام ایثارگران تحت پوشش بیمه همگانی قرار دارند که شامل ۲۳ هزار و ۶۳۰ نفر شده است و ماهانه قریب به ۱۵۰ نفر نیز برای امور درمانی به مشهد و تهران اعزام می‌شوند.

حسینی در خصوص تجهیز مرکز توان‌بخشی ویژه ایثارگران و جانبازان تصریح کرد: مرکز ایثار بجنورد دارای پیشرفت ۹۰ درصدی است که هم‌اکنون بخش‌های رفاهی و تفریحی آن در حال بهره‌برداری بوده و تنها تجهیزات بخش توان‌بخشی و درمانی آن باقی‌مانده است که طبق برنامه‌ریزی‌ها تلاش می‌شود تا سوم خرداد سال آینده این مرکز نیز به بهره‌برداری برسد.

وی اعتبارات هزینه شده در این مجموعه برای بخش درمانی را یک میلیارد تومان از سوی اعتبارات سفر رهبر انقلاب به خراسان‌شمالی و به همین میزان نیز کمک دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.