اصفهان- مدیر مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اصفهان گفت: چهارمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان روزهای ۲۴ و ۲۵ اسفندماه در سه محور اصلی غرفه های نمایشگاهی، سمینارهای علمی و مسابقات دانش آموزی در اصفهان برگزار می شود.

چهارمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید علی حکمت منش ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مؤسسه تبیان در سال ۸۴ با دستور مقام معظم رهبری ایجاد شد و یکی از مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی با استفاده از تکنولوژی، در زمینه اقدامات فرهنگی و مذهبی فعالیت می کند.

مدیر مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان (دفتر اصفهان) فعالیت در بخش های نرم افزاری، فعالیت در حوزه مدارس، مساجد، ازدواج و همسان گزینی را از دیگر اقدامات این مؤسسه خواند و گفت: سایت تبیان نیز بخش های مختلفی دارد و درصدد است نیازهای کاربران در فضای مجازی را در حوزه محتوایی تامین کند.

وی ادامه داد: در سایت تبیان ویژه تمام مقاطع تحصیلی و همه اقشار محتواهای دینی، فرهنگی و مذهبی تولید و منتشر می شود.

حکمت ‌منش با بیان اینکه فعالیت منحصر به فرد تبیان، مرکز یادگیری و جشنواره پروژه های دانش آموزی است، افزود: در همین راستا تاکنون سه دوره جشنواره پروژه های دانش آموزی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان روزهای ۲۴ و ۲۵ اسفندماه در سه محور اصلی غرفه های نمایشگاهی، سمینارهای علمی و مسابقات دانش آموزی در اصفهان برگزار می شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان (دفتر اصفهان) اظهارکرد: جشنواره چهارم از چند لحاظ منحصر به فرد می باشد، ابتدایی ترین موضوع این است که جشنواره به صورت گروهی برگزار می شود و کمک می کند فرهنگ کار گروهی در بین دانش آموزان گسترش یابد.

وی افزود: دیگر کار جشنواره این است که وقتی دانش‌آموز موضوعی را برای تحقیق آماده می کند، سایت تبیان به وسیله مشاور رایگان اینترنتی دانش آموز را حمایت می کند و سپس نتیجه کار تحقیق و پژوهش در جشنواره دو روزه ارایه می شود.

حکمت منش با اشاره به اینکه در چهارمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان ۳۵۰ دانش آموز در قالب ۱۴۰ تیم شرکت می کنند، گفت: امسال جشنواره کیفی تر از دوره های قبل برگزار می شود.

وی یادآور شد: اصفهان تنها استانی است که جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان را به صورت استانی برگزار می کند و دلیل آن نیز تعداد زیاد دانش آموزان و استعداد بالقوه آنها است.

مدیر مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان (دفتر اصفهان) با بیان اینکه یکی از قابلیت های جشنواره چهارم هزینه های ورودی آن است، اظهارکرد: در این دوره برای مدارس دولتی یا پژوهش سراها ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته ایم که این اقدام کمک می کند بتوانیم توزیع مناسبی از امکانات برای دانش آموزان علاقمند به فعالیت های گروهی و پژوهشی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در جشنواره چهارم دانش آموزان شرکت کننده از شهرستان هایی همچون  اصفهان، سمیرم، بادرود، کاشان، شهرضا خواهند بود.

حکمت منش با بیان اینکه در این دوره استقبال مدارس غیردولتی، بیشتر از پژوهش سراها و مدارس دولتی بوده است، گفت: قرار است ۳۰ تیم در غرفه نمایشگاه، ۳۰ تیم در سمینار و ۸۰ تیم در بخش مسابقات شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.