جوین_ امام جمعه شهرستان جوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان جوین گفت: در آستانه چهار شنبه سوری نیروی انتظامی باید برای پیشگیری از حوادث احتمالی و هشدار به خانواده ها اقدام کند.

هشدار به خانواده ها برای حوادث چهارشنبه سوری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان جوین صبح امروز  ۲۰ اسفندماه در سالن اجتماعات امام جمعه با محوریت فرهنگ اقتصادی و اجتماعی تشکیل شد.  

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان جوین خاطر نشان کرد: در خصوص فرهنگ اقتصادی باید یاد آور شوم، که تهیه البسه با برند خارجی چه مناسبتی با فرهنگ اسلامی، ایرانی دارد؟ بهتر این است، که فرهنگ استفاده از البسه ایرانی که هم با فرهنگ جامعه ما هم خوانی دارد و هم کمک به اقتصاد ایران است را توسعه دهیم.  

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی دلیری پور تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب فرهنگ جامعه ما به گونه ای بود که در ایام نوروز و تعطیلات انواع بازی های غیر عرف و خارج از معنویات اسلامی رواج داشت و مردم هم تماشاگر بودند. در نظام اسلامی حتی با کوچکترین انحرافات اخلاقی هم برخورد می شود. 

وی تاکید کرد: در آستانه چهارشنبه سوری قرار داریم، نیروهای نظامی و انتظامی باید برای پیشگیری از حوادث احتمالی و هشدار به خانواده ها اقدامات لازم را انجام دهند.  

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: یکی از مصوبات جلسه قبل مربوط به توسعه کتاب خوانی بود، که یکی ازآن موارد ایجاد میز مطالعه در سطح ادارات شهرستان جوین بود، که بیشتر ادارات انجام داده اند و قدم بزرگی برای توسعه کتاب خوانی برداشته شده است.  

مجید نقابی اظهار داشت: شهرستان جوین یکی از مناطق مشاهیر کشور است، که از آن جمله می توان به عطاملک جوینی و استاد حمویه اشاره کرد.  

وی اضافه کرد: به دلیل تجلیل از مشاهیر لازم است، همایش عطاملک جوینی که از وزرای درجه اول عهد مغول بوده و تاریخ جهان گشای جوینی از آثار برجسته وی است، برگزار شود.  

فرماندار شهرستان جوین پیشنهاد دبیر شورای فرهنگ عمومی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با پشتیبانی دستگاههای فرهنگی در آینده نزدیک همایش مشاهیر برگزار می شود.  

حسین جمشیدی تاکید کرد: شهرستان جوین شخصیت های بسیار ممتازی در امور سیاسی، فرهنگی، دینی و اجتماعی داشته، ولی متاسفانه به فراموشی سپرده شده است.  

وی افزود: امام الحرمین جوینی در امور مذهبی ودینی، عطاملک جوینی در امور سیاسی و اجتماعی، استاد حمویه از اساتید حوزه نجف و نیشابور در امور فرهنگی و سایر بزرگانی که به فراموشی سپرده شده اند که  باید شورای فرهنگ عمومی در زمینه شناساندن این افراد تصمیمات جدی اتخاذ کند.  

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین پیشنهاد کرد: در مبادی ورودی و خروجی شهرستان جوین المان های مشاهیر بزرگ جوینی نصب شود، تا درایام تعطیلات مسافران نوروزی با مشاهیر منطقه آشنا شوند.  

حجت السلام والمسلمین بلقان آبادی اظهار داشت: علما و مشاهیر بزرگ شهرستان جوین از یادها و خاطره ها مغفول مانده است، شاید با نصب المان بتوان مردم کشورمان رابا این مشاهیر آشنا کرد.  

وی یاد آور شد: آوازه علمایی همچون سعد الدین حمویه وامام الحرمین و عطاملک جوینی برای دنیا شناخته شده است ولی شاید مرد منطقه خودمان با این بزرگان آشنایی کمتری داشته باشند.  

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گفت: لازم است در موردساماندهی مراسم عزاداری و اعیاد اسلامی و ملی در سطح شهرستان جوین فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام کیوانلو تاکید کرد: مرسومات مراسم عزاداری درمنطقه مردم را با دشواری مواجه کرده، به گونه ای که خانواده ای مجبور می شود، قسمتی از اموال خود را فروخته و مراسم عزا برای پدر و مادر خود ترتیب دهد.  

وی افزود: باید شورای فرهنگ عمومی در سامان دهی این امر پیش قدم شود.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.