عضو مجلس خبرگان رهبری درباره شخصیت مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی گفت: ایشان با زبانشان هرگز کسی را از خود نرنجاندند و در برخورد با جناح‌های سیاسی روی خوش نشان می‌دادند تا مبادا در جامعه اختلاف یا تنشی ایجاد شود؛ در واقع روش فکری ایشان عامل وحدت و انسجام بود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مجلس خبرگان رهبری،   درباره ویژگی‌های شخصیتی و سبک زندگی مرحوم آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی گفت: زمانی‌که خبر درگذشت ایشان شنیدم، بسیار متأثر شدم. اعتقاد دارم اگر یک عالمی از دنیا برود این اتفاق سبب ایجاد یک شکاف در اسلام خواهد شد اما می‌توانیم این شکاف و خسارت را جبران کنیم.  
وی ادامه داد: وجود آیت‌الله شاه‌آبادی از نظر علم و اخلاق بسیار ارزشمند بود و برکتی برای جامعه و نظام ما محسوب می‌شدند؛ عالمان بزرگ منشأ نزول برکات برای زمین محسوب می‌شوند.  
عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این مطلب که آیت‌الله شاه‌آبادی وزنه‌ مهمی در تصمیمات مجلس خبرگان بودند، تصریح کرد: ایشان در مجلس خبرگان رهبری یک وزنه‌ و از نشانه عظمت این نهاد بودند. لذا فوتشان برای جامعه روحانیت یک آسیب به حساب می‌آید. همان‌طور که زمانی از برکت وجود ایشان استفاده می‌کردیم باید از این به بعد هم از مزایای تبیین زندگی ایشان برای عموم مردم استفاده کنیم.
وی در پایان اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های آیت‌الله شاه‌آبادی این بود که با زبانشان هرگز کسی را از خود نرنجاندند و همیشه در برخورد با جناح‌های سیاسی روی خوش نشان می‌دادند تا مبادا در جامعه اختلاف یا تنشی ایجاد شود. به بیان دیگر سبک زندگی و روش فکری مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی عامل وحدت و انسجام بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.