رشت- مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طرح آرامش بهاری نوروز آینده در ۲۶۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه گیلان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده در نشست خبری ظهر امروز۲۱ اسفند ماه  از اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۶۰ بقعه متبرکه هم‌زمان با ایام عید نوروز خبر داد و افزود : این برنامه در قالب خدمت‌رسانی مطلوب به زائرین ، مجاورین و بهره‌مندی از فعالیت‌های فرهنگی ازجمله برگزاری نماز جماعت و ادعیه خواهد بود که همه آن‌ها در بقاع متبرکه انجام می‌شود .

وی افزود: این طرح با حضور بیش از ۳ هزار نفر از هیات امنا مساجد، خادمین افتخاری و اصلی و مدیران و معاونین استانی و شهرستانی  با هدف ترویج فرهنگ دینی، تقویت، پاسخ به شبهات دینی جوانان و نوجوانان و رونق گردشگری مذهبی در شهرستان‌های گیلان طبق روال سال‌های گذشته اجرا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطر نشان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت، اقامه نماز جماعت و برپایی نشست‌های معرفتی از مهمترین برنامه‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه است.

تشکیل شبکه خادمین رسانه‌ای بقاع متبرکه برای نخستین بار در کشور

حجت الاسلام  علیزاده، گفت: یکی از حوزه‌های مؤثر در  هر اداره‌ای حوزه اطلاع‌رسانی از طریق رسانه است که مردم از برنامه‌ها و رخدادهای نهادها مطلع می‌شوند.

وی افزود: در این طرح هر بقعه متبرکه ، یک شبکه خادمین رسانه‌ای افتخاری تشکیل می‌دهد تا هر بقعه به‌اندازه ظرفیت خود با حضور فعالین رسانه‌ای و خبرنگاران افتخاری به مردم معرفی شود .

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی توسط خیرین ، هیئت‌امناء و مردم درزمینه ساخت‌وساز ، کارهای فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه انجام می‌شود گفت : یکی از نیازهای اساسی امروز اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه برای ایجاد روحیه نشاط و آرامش معنوی به مردم است .

حجت الاسلام علیزاده با اذعان به اینکه این فعالان رسانه‌ای بقاع متبرکه ، اخبار و عملکرد هیئت‌امناء را به سمع و نظر اصحاب رسانه شهرستان‌ها و روابط عمومی می‌رسانند بیان کرد : این طرح برای نخستین بار در استان گیلان آغازشده و امیدواریم  این طرح بتواند به‌عنوان یک الگوی موفق در سطح کشور معرفی و ترویج شود.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: امسال با ثبت ۵۶ وقف و اجرای عمل امینانه بیش از هفت میلیاردی از محل نیات نیات واقفین ، ایجاد کانال های متعدد فضای مجازی با موضوع امامزادگان ، ساخت اولین فیلم نیمه بلند با نام "میراث" ، سنددار کردن بیش از ۱۳۰۰ رقبه و تعیین تکلیف پرونده های حقوقی و انجام عملیات های عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه اوقاف و امورخیریه گیلان گام های بسیار خوبی برداشته شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.