اصفهان- مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: نگهداری شهر اصفهان سالانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با استفاده از سامانه مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات و تاسیسات شهری شهرداری اصفهان این هزینه ها به طور چشمگیری کاهش و به درآمدهای این نهاد اضافه می شود.

کاهش هزینه های خدمات شهری با طراحی سامانه  «نت خدمات شهری»

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  وحید حیدریان ظهر دوشنبه در آیین رونمایی از سامانه مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات و تاسیسات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اهمیت جایگاه حوزه معاونت خدمات شهری نه تنها در مجموعه شهرداری بلکه خارج از این مجموعه بر هیچ کسی پوشیده نیست، افزود: سالانه تنها برای نگهداری شهر یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا در بخش های جمع آوری زباله، نگهداری فضای سبز و نظافت شهری هزینه شود، این در حالی است که مردم با پرداخت عوارض تنها ۳۰ درصد این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از طریق سیستم‌های مکانیزه و تحلیل اطلاعات می توان هزینه‌ها را مدیریت کرد، تصریح کرد: اگر بهترین سیستم‌ها وجود داشته باشد، اما داده‌های صحیحی وارد سیستم نشود، تحلیل‌ها و نمودارهای آماری ادرست نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان  با بیان اینکه هر گاه سازمان فاوا در کنار حوزه بهره بردار قرار گرفته، اتفاقات خوبی رقم خورده است، گفت: امروز نقطه عطفی در فرایندهای خدمات شهری است و مدیران حوزه خدمات شهری می توانند این سیستم را به خوبی در شهرداری نهادینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با ارزش افزوده این نرم افزار کوچک می توان به اهمیت آن پی برد.

حیدریان گفت: نگهداری شهر اصفهان سالانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با استفاده از سامانه مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات و تاسیسات شهری شهرداری اصفهان این هزینه ها به طور چشمگیری کاهش و به درآمدهای این نهاد اضافه می شود.

مدیر پروژه سامانه مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات و تاسیسات شهری شهرداری نیز در این مراسم گفت: سامانه مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات و تاسیسات شهری شهرداری اصفهان به درخواست حوزه خدمات شهری شهرداری اصفهان در سال ۱۳۹۴ در دستور کار سازمان فاوا شهرداری قرار گرفت و مراحل نیاز سنجی، تدوین سند شرح خدمات، انتخاب پیمانکار و اجرای پروژه آغاز شد.

محمد حسین خلیلیان خاطرنشان کرد: اصفهان تنها کلانشهر کشور است که مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات شهری آن از طریق سیستم مکانیزه یکپارچه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه در حال حاضر در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اجرا شده و به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد ابتدای سال ۹۷ در سایر مناطق شهرداری نیز راه‌اندازی شود.

مدیر پروژه سامانه مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات و تاسیسات شهری شهرداری تامین شناسنامه تجهیزات، ثبت سوابق تعمیرات و نگهداری و در مجموع کاهش هزینه‌های حوزه خدمات شهری را از جمله اهداف راه اندازی این سامانه برشمرد و گفت: هدف اصلی این نرم افزار،  تعمیرات پیشگیرانه است.

وی با بیان اینکه این پروژه را یک کمیته راهبردی متشکل از تیم اجرایی در سازمان فاوا، شهرداری و پیمانکار هدایت کرده است، افزود: نرم افزار این سامانه تحت وب و app موبایل است، مهمترین مورد استفاده از این نرم افزار تحلیل داده‌ها و استفاده از نتایج آن برای مدیریت و نظارت بهینه در حوزه تعمیرات و نگهداری معاونت خدمات شهری شهردای اصفهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.