تربت جام ـ استاد حوزه ودانشگاه درچهارمین یادواره شهدای روحانی حوزه علمیه مهدیه تربت گفت: شهدای روحانی علمداران بصیرت هستند، بحث شهید و شهادت در حال حاضر کافی نیست و باید بعنوان یک باور و فرهنگ در جامعه مطرح شود.

شهدای روحانی علمداران بصیرت هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین بهشت که شامگاه امروز دوشنبه در مراسم یادواره شهدای روحانی در حوزه علمیه مهدیه(عج) تربت جام سخن می گفت، افزود:  امنیت و آسایش امروز مدیون شهدا هستیم، آنان قامت خم کردند تا ما راست قامت بمانیم وبرای جامعه امروز لازم است یاد وخاطره شهدای عزیز زنده بماند و شهدای روحانی در حقیقت استاد اخلاق و احسان هستند.

وی با اشاره به  تقدیم بیش از  ۳هزار شهید روحانی در دوران دفاع مقدس گفت: حضور پررنگ شهدا در جبهه نماد حوزه انقلابی بوده وآمار شهدای روحانی نسبت به صنوف دیگر بیشتر است و رتبه اول در کشور را دارد و شهدای روحانی علمدار آن بصیرت هستند و باید همین گونه باشد.

این استاد حوزه ودانشگاه در ادامه تاکید کرد: این یادواره ها باید رفتار سازی شود و باید ما را به سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی نزدیکتر و عملیاتی کند و تقویت باورهای ملت را با همین ارزشهای اسلامی ممکن خواهد شد و نسل جوان باید از این شهدا الگو بگیرند و زنده نگه داشتن شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی گفت:بحث شهید و شهادت در حال حاضر کافی نیست  و باید بعنوان یک باور و فرهنگ  در جامعه مطرح شود و شهدا با خون خود نائب زمان خود را یاری کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.