اصفهان-مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان گفت: یکهزار و ۸۲۰ خدمت مسکن با هزینه‌ای بیش از ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال جاری به مددجویان اصفهانی ارائه شد.

هزینه ۱۴ میلیارد تومانی کمیته امداد اصفهان برای مسکن مددجویان

به گزارش قدس آنلاین،  به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان اصفهان، حمیدرضا شیران با اشاره به سهم بالای اجاره خانه در هزینه‌های خانوار شهری در ایران گفت: بر این اساس تلاش برای خانه‌دار شدن مددجویان قسمت مهمی از برنامه‌های توانمندسازی و خودکفایی کمیته امداد را شامل می‌شود.
وی افزود: در موارد زیادی با تأمین مسکن برای یک خانوار مددجو آن‌ها به سطحی از توانمندی اقتصادی می‌رسند که از چرخه حمایت و مستمری کمیته امداد خارج شوند.
شیران با اشاره به هزینه ۱۴ میلیارد و ۶۸۴ میلیون تومانی کمیته امداد اصفهان درزمینهٔ مسکن مددجویی گفت: در سال جاری تاکنون یکهزار و ۸۲۰ خدمت در حوزه مسکن ارائه‌شده که عمده آن‌ها مربوط به تعمیرات هزار و ۳۱۵ واحد، احداث ۱۳۵ باب مسکن روستایی، ۱۷۰ باب مسکن شهری، ۲۴ مورد اسکان شهری و ۱۱۲ پروژه بهسازی سرویس‌های بهداشتی منازل مددجویان است.
وی با تأکید بر پرهزینه بودن خدمات مربوط به مسکن، گفت: همه تلاش خود را برای استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در استان به کار می‌بندیم تا وابستگی برنامه‌های تأمین مسکن به آورده مددجو کمتر شده و امکان خانه‌دار شدن برای تعداد بیشتری از مددجویان فراهم شود.
مدیر کل کمیته امداد با اشاره به اینکه حدود ۱۱ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد فاقد مسکن مناسب هستند و در منازل استیجاری اقامت دارند، گفت: در یازده‌ماهه سال جاری ۳۸۰۰ کمک‌هزینه اجاره و ودیعه مسکن به ارزش ۳۳۵ میلیون تومان به مددجویان پرداخت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.