کرج - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از برگزاری ویژه برنامه نوروزگاه به میزبانی کاخ مروارید در هفته اول ایام نوروز خبر داد.

کاخ مروارید کرج میزبان ویژه برنامه «نوروزگاه» می شود

احمد ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به برنامه های ستاد گردشگری استان البرز در سال جدید  گفت: ستاد گردشگری استان البرز در چند حوزه در حال فعالیت است و در این راستا برای معرفی استان اقدام به چاپ و توزیع  نقشه استان البرز و معرفی ۶ شهرستان البرز در قالب آن کرده است.

وی افزود: از طریق نصب  بیلبورد و تابلو، اجرای برنامه در صدواسیما و دیگر رسانه ها جاذبه های گردشگری استان به مردم و گردشگران معرفی می شود.

ترکاشوند به فعالیت در حوزه های مختلف دیگر اشاره کرد و گفت: نظارت یکی از کارهای عمده اداره کل گردشگری است ودر این خصوص دو تیم نظارتی تخصصی از ۱۵ اسفند فعالیت خود را آغاز می کند و تا ۱۵ فروردین به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در قالب یک همکاری مشترک با دیگردستگاه های نظارتی از جمله اداره نظارت بر اماکن، تعزیرات، راه و شهر سازی، حمل و نقل و پایانه ها و دانشگاه علوم پزشکی نیز فعالیت نظارتی خود را انجام می دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه در حوزه آموزش نیز اقداماتی انجام داده ایم، بیان کرد: در دوماهه اخیر ۱۴ کارگاه آموزشی برای راهنمایان گردشگری محلی و دهیارها، عوامل اجرایی کاروان راهیان نور، عوامل اجرایی ستاد اجرایی خدمات سفر، دفاتر خدمات مسافرتی وبهره برداران و مدیران واحدهای پذیرایی و اقامتی استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای معرفی استان به گردشگران با همکاری شهرداری کرج  نیز تورهای یک روزه البرز گردی به صورت رایگان در ایام نوروز برگزار می شود.

ترکاشوند به برگزاری نمایشگاه درمجموعه کاخ مروارید اشاره کرد و گفت: حین برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کاخ مروارید  برای بازدید عموم مردم باز است همچنین برنامه ای در قالب نوروزگاه درهفته نخست فروردین برگزار می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز  در پایان تصریح کرد: معرفی المان های نوروزی، شاهنامه خوانی، نمایش عروسکی و برپایی غرفه های صنایع دستی ازجمله برنامه های نوروزگاه در کاخ مروارید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.