تربت جام ـ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت جام با گرامیداشت ۲۲ اسفندماه روز شهدا گفت: خلاء ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تربت جام احساس می شود وترویج روحیه ایثارگری رضایت بخش نیست.

ترویج روحیه ایثارگری در تربت جام رضایت بخش نیست

نصراله مهدوی، صبح امروز که در یادواره شهید سرور احمدی حضور داشت به خبرنگار قدس آنلاین گفت: با گذشت حدود ۳۸ سال از تاسیس بنیاد شهید در کشور هنوز نیمی از جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی ندارند و لازم است هم مردم و سازمان ها نسبت به این موضوع فرهنگ شهاددت بیشتر توجه کنند.

وی گفت: منزلت و جایگاه شهدا به حفظ نظام کمک خواهد کرد و لازم است برای ارتقاء روحیه شهادت طلبی در جامعه آسیب شناسی جدی صورت گیرد و تربت جام در سال آینده چنین همایشی با نام «راهکارها، فرصت و آسیب های حوزه ترویج و شهادت» را بررسی خواهد کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت جام از عدم حضور مسئولین سازمان ها در برگزاری چنین یادواره هایی انتقاد کرد و گفت: طبق قانون نهادهای اجرایی باید ۲۰ درصد از اعتبارات فرهنگی خود را صرف ترویج حوزه فرهنگ و شهادت هزینه کنند که متاسفانه در بحث  شهادت فقط حرف زده می شود واز عمل خبری نیست و مسئولان برای هزینه های فرهنگی شهدا مقاومت نشان می دهند.

بیشتر یادواره های انجام شده تکراری است 

نصراله مهدوی درادامه اعلام کرد: در سال جاری ۴۰ یادواره برای شهدای تربت جام  برگزار شده است که تمام هزینه های این مراسم توسط خانواده های شهدا پرداخت شده است و این در شان نظام نیست که خانواده ای که شهید داده  هزینه مراسم های جانبی را پرداخت کند.

وی گفت: در تربت جام با وجود  ۳۶۰شهید و یکهزار و ۵۰۰ایثارگر و بیش از ۵ هزار جانباز هنوز نتوانسته ایم در گفتمان سازی مسیر شهیدان برنامه های کیفی داشته باشیم و بیشتر یادوارهای انجام شده  بصورت تکراری است که با سخنرانی شروع و با پذیرایی خاتمه می یابد.

وی با تاکید براینکه رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج ایثار و شهادت است گفت: ترویج فرهنگ شهادت متعلق به قشر و فرد خاصی نیست بلکه همه احاد جامعه نسبت به فراگیری روحیه شهادت طلبی وظیفه داشته و اگر همین شهدا نبودند امنیت وجود نداشت. اکنون پویایی و انگیزه مردمی و حتی سازمان ها در برنامه های ترویج ایثار واقعا کمرنگ شده است و لازم است در این مورد آسیب شناسی شده و نسبت به این موضوع تعیین تکلیف شود.

گفتنی است مراسم یادواره اولین شهید دفاع مقدس «شهید سروری» صبح امروز در دبیرستان فردوسی تربت جام با حضور کمرنگ مسئولان برگزار شد و یادواره ۷ شهید روحانی  که در حوزه علمیه مهدیه که دیشب برگزار شده بود با عدم حضور بیشتر دستگاههای اجرایی مواجه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.