تربت جام ـ رئیس مجمع سلامت تربت جام به نقش این مجمع در نشاط اجتماعی اشاره کرد وگفت: همکاری میان دستگاه های اجرایی با مساعدت سمن های مردمی در رفع چالش های حوزه سلامت ضروری در تربت جام است و باید این همکاری ها افزایش یابد.

رفع چالش های حوزه سلامت در تربت جام ضروری است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مرتضی حمیدی که ظهرامروزسه شنبه در اولین جلسه تشکیل مجمع سلامت تربت جام سخن می گفت، افزود: مجمع سلامت می تواند در رفع مشکلات فراروی حوزه سلامت کمک کند، هرچند تربت جام با توجه به خدمات دولت  در طرح  تحول سلامت به نقطه مطلوب نرسیده و از محرومیت رنج می برد.

وی گفت: ایجاد نشاط، امید و شکوفایی اجتماعی می تواند سلامت اجتماعی را تضمین کند و همچنین سلامت و امنیت از مولفه های توسعه در جوامع می باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در این مراسم تاکید کرد: نظام سلامت به سوی عدالت اجتماعی حرکت می کند و توجه به سلامت مردم حق عمومی است و باید به سلامت اجتماعی بیشترتوجه شود ومی توان با توسعه سلامت در سطح شهرستان به اهداف این مجمع کمک کنیم.

افکار در ادامه اظهار داشت: نظام سلامت مر بوط به درمان نیست و شاخصه های فرهنگی، معنوی و اجتماعی تاثیر به سزایی در سلامت مردم دارد و انسان های شاد در جامه نشان از تحقق توسعه سلامت در جامعه است.

 وی گفت: باید در سال آینده با گفتمان سلامت سازی در منطقه با همکاری همه دستگاههای اجرایی و مردم از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد تا مردم نسبت به سلامت اجتماعی بیشتر آگاه شوند ودر حال حاضر فقط ۲۰ در صد از سلامت جامعه را  دولت عهده دار است و ۸۰ درصد دیگر مردم باید از سلامت خود مراقبت کنند تا هزینه های درمان برآنان تحمیل نشود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.