بجنورد- استاندارخراسان شمالی برتقویت اقتصاد ورزش و اشتغالزایی در این عرصه به همت خود ورزشکاران و بهره گیری از تسهیلات ارزان قیمت دولتی تاکید کرد.

تقویت اقتصاد ورزش و حمایت از ورزشکاران مورد توجه قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی استان در مسابقات جهانی و آسیایی اظهار داشت:با توجه به این که موضوع اقتصاد هنر را نهادینه و مورد حمایت قرار دادیم به طوری که سال گذشته استان از داشتن سینما بی بهره بود اما اکنون با اقدامات انجام شده تا پایان اردیبهشت سال آینده تمام شهرستانها صاحب سینما می شوند بنابراین انتظار داریم تا موضوع اقتصاد ورزش هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری استان در اردیبهشت امسال افزود: سال آینده نیز سالن ورزشی ۶ هزار نفره بجنورد تکمیل می شود و امیدواریم سالن ورزش ۳ هزار نفره شیروان نیز تا سال ۹۸ مورد بهره برداری قرار گیرد.

صالحی با تاکید بر این که سهم ویژه بانوان از سالن های ورزشی باید محفوظ بماند، تصریح کرد:با توجه به وجود بانوان شاغل در ادارات نباید زمان سالن های ورزشی در عصرها تنها مختص مردان باشد بلکه باید شاهد عدالت در تقسیم بندی زمان برای حضور زنان و مردان در تمامی ساعات روز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سالن های ورزشی شهرها و روستاهای استان باید در نوبت صبح به رایگان در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گیرد لذا بیان این جمله از سوی برخی مدیران مبنی بر این که چنین امکانی به دلیل اختصاص دادن سالن ها به بخش خصوصی امکانپذیر نیست، قابل قبول نمی دانم و مدیران اجرایی باید با ارائه راهکارها و تدابیر لازم این امر را عملیاتی کنند و در این  مسیر مدیران موظف هستند راهکارهای اجرای سیاست های نماینده دولت در استان را تعقیب کنند.

صالحی در بخش دیگر سخنان خود از افتتاح ۸ خانه جوان در هشت شهرستان استان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و افزود:شورای عالی ورزش استان نیز تا پایان فروردین سال آینده تشکیل می شود تا تمامی مباحث حوزه ورزش استان در این شورا مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

وی در ارتباط با مساله پیست اسب دوانی که از درخواست های یکی از نمایندگان ورزشکاران بود، اظهار داشت: پیست اسب دوانی بجنورد که امسال راه اندازی شد، ادامه پیدا می کند ضمن اینکه علاوه بر موضوع پیست، حفظ نژاد اسب و شناسنامه آن مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی هم چنین در خصوص موضوع اشتغال ورزشکاران نیز خطاب به جوانان ورزشکار گفت: دنبال میز اشتغال در ادارات نباشید زیرا بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در استان با بهره های پایین و ۴ یا ۶ درصد در روستاها تعریف شده که می توانید با تشکیل گروه های ورزشی، مجموعه های ورزشی راه اندازی کنید یا تحت عناوینی همچون انجام کارهای فرهنگی، بوم گردی و یا دیگر موارد اشتغالزایی کنید.

وی تصریح کرد: ورزشکاران ما باید دنبال زیبایی و اوج گرفتن کمال باشند و با تقویت ورزش پهلوانی و قهرمانی می توانید زیبایی های اقشار مختلف و قومیت های متفاوت را به رخ جهانیان در مجامع بین المللی بکشید و ورزشکاران خراسان شمالی توانسته اند در مجامع بین المللی حضور درخشانی داشته باشند که موجب افتخار این استان است.

صالحی هدف اصلی از این گردهمایی و تجلیل از ورزشکاران را قدردانی از ورزشکارانی دانست که پرچم ایران را در میادین ورزشی بین المللی به اهتزار درآورده اند و گفت: امیدواریم با همفکری و سعه صدر به هم افزایی بیشتر در راستای توسعه استان کمک کنیم تا ایرانی آباد، آزاد و سربلند را پایه گذاری و به نسل های بعدی خود منتقل کنیم.

گفتنی است، ایجاد پیست دائمی سوارکاری، برگزاری شورای عالی ورزش استان، احداث خوابگاه ویژه ورزشکاران، توجه به زیرساخت های ورزشی، حمایت از تیم های ورزشی استان، اختصاص تسهیلات به ورزشکاران از اهم درخواست ها و مطالبات نمایندگان هیات های ورزشی استان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.