نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: در رباط‌کریم ۱۰ روز پیش مدیران وزارت جهاد کشاورزی با یک سرمایه‌دار ترکمنستانی توافق کردند که ۷۰۰ هکتار زمین را به‌قیمت ۱۳هزار تومان به او واگذار کنند.

نوروزی: مدیران وزارت کشاورزی ۷۰۰هکتار زمین را ۱۳هزار تومان فروختند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۳ اسفند) پارلمان و در جریان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در موافقت با این استیضاح، گفت: امروز شاهد واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی هستیم که توازن در محصولات داخلی را به‌هم زده است.

وی با اشاره به مشکلات صندوق تعاونی ولی‌عصر(عج) رباط‌کریم گفت: تعاونی ولی‌عصر، یک تعاونی روستایی در زمان طاغوت بود که آن را با ۴۰۰ میلیون تومان احیا کردند که مدیرعامل آن حقوق‌های نجومی دریافت می‌کند؛ دولت نسبت به این لابی‌گری‌ها و رشوه‌گری‌ها در وزارت جهاد کشاورزی بی‌تفاوت است و باید خسارت آن را بپردازد.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس با بیان اینکه امروز نسبت به اراضی و امور کشاورزی مشکلاتی در کشور رخ داده است، اظهار داشت: آقای حجتی! ممکن است بگویید بنده حرف بی‌ربط می‌زنم اما اگر خواستید اسناد آن را ارائه می‌دهم.

نوروزی یکی از دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را عدم اجرای الگوی کشت و حمایت از کشاورزان عنوان کرد و خطاب به حجتی گفت: آیا شما نسبت به کشاورزی ارگانیک برنامه‌ای دارید؟

وی همچنین یکی دیگر از دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را عدم کنترل قیمت شکر و برخی دیگر از محصولات کشاورزی دانست و افزود: در حالی که کارخانه‌های قند و شکر کشور با ورشکستگی روبه‌رو شده‌اند، شاهد واردات بی‌موقع و بی‌رویه شکر به کشور هستیم.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های کشاورزی با سیاست‌های نادرست وزیر جهاد کشاورزی نابود شده است، گفت: آقای وزیر! آیا شما برنامه‌ای برای حمایت از کشاورزان جهت استفاده بهینه از آب دارید؟

نوروزی یکی از ضعف‌های موجود در وزارت جهاد کشاورزی را عدم استفاده از مدیران باسابقه و جوان در سطح کلان بدنه وزارت جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: استفاده از بازنشستگان در بدنه وزارت جهاد باعث شده که این وزارتخانه پیر شود، این مدیران به‌درد وزارت جهاد کشاورزی نمی‌خورند، وزارت جهاد باید چابک باشد.

وی با اشاره به واردات بی‌رویه کود به کشور گفت: خاک بر سر ما که باید کود از خارج از کشور وارد کنیم؛ آیا این هم جزو صنایع های‌تک است!؟

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس ابراز کرد: به‌خلاف نص‌صریح قانون واردات محصولات باغی کشور در سال گذشته از محل صندوق ولی‌عصر(عج) صورت گرفته است.

نوروزی ادامه داد: عدم توجه به واردات محصولات تراریخته، یکی از بزرگترین مشکلات موجود در بدنه وزارت جهاد کشاورزی است؛ ما در مجلس طبق برنامه ششم توسعه واردات محصولات تراریخته را ممنوع کردیم، ما حکم کردیم که وزارت جهاد کشاورزی به تولید محصولات سالم و ارگانیک روی بیاورد اما متأسفانه این کار انجام نشده است.

وی با انتقاد از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی که موجب از بین رفتن مراتع و جنگل‌ها شده است، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای اجرای تالاب‌ها، مراتع و جنگل‌ها ندارد.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس اضافه کرد: در رباط‌کریم ۱۰ روز پیش مدیران وزارت جهاد کشاورزی با یک سرمایه‌دار ترکمنستانی توافق کردند که ۷۰۰ هکتار زمین را به‌قیمت ۱۳ هزار تومان به او واگذار کنند، چرا زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برید؟

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.