گناباد-اولین همایش علمی پژوهشی ۹۷ شهید فرهنگی گناباد با حضور مسئولین کشوری و استانی در گناباد برگزارشد.

اولین  همایش علمی پژوهشی شهدای دانش آموز گناباد برگزارشد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در اولین همایش علمی پژوهشی شهدای فرهنگی گناباد که امروز چهارشنبه  در محل سالن آمفی تئاتر علامه بهلول دانشگاه آزاد  گناباد برگزار شد، گفت: اقتدار هر کشوری متشکل از مولفه های متفاوتی است اما اقتدار نظام اسلامی ایران مدیون  رشادتها و وجود فرهنگ ایثار و شهادت است.

علیرضاکاظمی افزود:اگر امروز کشور اسلامی ما سر افراز و سربلند در مقابل استکبارجهانی  ایستاده است به برکت همین فرهنگ ایثار و شهادت و وجود مدیر ومدبری همچون ولی فقیه است.  

وی گفت: تا زمانی که این فرهنگ در جامعه ما وجود داشته باشد  نظام از دسیسه های دشمنان محفوظ خواهد بود.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: وظیفه ما در مقابل شهدا  انتقال این آرمانها به نسل سوم وچهارم انقلاب است و این جز با برگزاری همین یادواره هامیسر نخواهد بود .

کاظمی افزود :امروز دشمنان ما عمود خیمه انقلاب را نشانه گرفته اند و می خواهند با ایجاد شبهه  اعتقادات جوانان ما را  ضعیف وکم رنگ کنند، اما وظیفه ما در مقابل دشمن سنگین است و باید با ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و ترسیم سبک زندگی شهدا از جمله  روحیه ساده زیستی، ولایت مداری و راز و نیاز و برخورد مهربانانه این آرمانها را حفظ و به نسل نوجوان و آینده ساز این کشور منتقل کنیم.

 مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی هم در این همایش توسعه فرهنگ ایثار وشهادت و فرهنگ قرانی و عترت و حجاب را از اولویتها وسیاست های اداره کل دانست و گفت:واژه شهید و شهادت در قاموس  ایرانیان مقدس است و هر گاه که تاریخ خواسته از مسیر خود منحرف شود مردان وزنان غیور با ایثار و از خود گذشتگی  مسیر را عوض کرده اند.

قاسم علی خدابنده امنیت واقتدار امروز ایران را مدیون خون شهدا وایثار دلاور مردان دانست وگفت باید این  ارزشها را به نسل اینده منتقل کنیم.

قائم مقام بنیاد شهید خراسان رضوی هم در این مراسم گفت:از ۱۷ هزار شهید استان ۳۵۷ شهید در شهرستان گناباد است که از این تعداد۹۷ شهید فرهنگی می باشند.

ملک داربا تقدیر از برگزار کنندگاه این همایش گفت:در نظر سنجی که در سال ۱۳۹۱انجام شده فقط یک درصد مردم روز۲۲اسفند را بعنوان روز شهید  در تقویم می دانستند اما اکنون با برگزاری این همایشها و یادواره ها در سال گذشته با نظر سنجی انجام شده  ۶۵ درصد مردم با این روز اشنا هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین  تعداد شهدا و به ویژه سرداران شهید در اسفند  به شهادت رسیده اند  به همین خاطر ۲۲ اسفند بعنوان روز شهید  و ۱۰اسفند به عنوان مادران وهمسران شهدا  در تقویم ملی نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۸ هزار مادر شهید از دنیا رفته اند خاطر نشان کرد  نیاید با پایان اختتامیه این همایش ارتباط دانش اموزان  با شهید قطع شود و باید با ایجاد  شبکه های  ایثار  فرهنگ شهادت و ایثار اجتماعی را در جامعه تدوین کنیم.

    دبیر اولین همایش علمی پژوهشی شهدای فرهنگی گناباد هم گفت :بیش از ۳۶۶ مقاله به دبیرخانه همایش از سراسر کشور رسیده که از این تعداد۲۰۸ مقاله توسط دانش آموزان و۱۵۸ مقاله عمومی بوده است.

حسین دائمی  افزود : توسط کمیته داوران از این تعدا مقاله ۱۱مقاله  دانش اموزی و۷ مقاله عمومی بعنوان برتر انتخاب شده است که لوح تقدیر و هدایایی به انان اهدا می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.