شهرکرد- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد درپی حادثه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در ارتفاعات هلن استان چهارمحال و بختیاری نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

انقلاب اسلامی پرورش دهنده قهرمانان برجسته در ارزشهای انسانی است

به گزارش قدس آنلاین، متن نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر نورانی و عظیم الشأن مرجع عالیقدر و قائد حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیة الله العظمی الامام خامنه‌ای دامت برکاته

سلام علیکم

این روزها در استان  چهارمحال‌وبختیاری شاهد حادثه ناگوار سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در قله هلن  شهرستان_کیار بودیم، ضمن ابراز تأسف از وقوع حوادثی اینچنین، آنچه بسیار بسیار مهم است و متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد فرهنگ انسانی ایمانی ایرانیان و استان اخلاق‌محور چهارمحال‌وبختیاری است. فرهنگی که انسانهای نوع‌دوست را وا می‌دارد تا فارغ از هر گونه نگاه ملّی و قومی و مذهبی کمر به خدمت بسته و هر فریاد امدادطلب را  پاسخگو بوده و خود را با انواع چالشها و سختیها مواجه کند و فریادرس همنوع باشد.

مردان غیرتمند محلّی در این حادثه همینکه مشاهده کردند بالای قله بسیار مرتفع و سخت‌گذر، واقعه‌ای روی داده و نیاز به کمک دارند خود را شبانه و با حدّاقل امکانات به کوه زده و این مسیر پرخطر و صعب‌العبور را طی نموده و در اوّلین ساعات حادثه به محل می‌رسند و ضمن خاموش نمودن آتش از بسیاری ضایعات جلوگیری می‌نمایند و مانع سوختن کامل اجساد در آتش می‌شوند و بعد از آن با فاصله کوتاهی نیروهای بسیجی، امدادی و انتظامی استان خود را به محل حادثه رسانده و انجام وظیفه می‌نمایند و ظرف کمتر از ۱۵ ساعت همه کارهای لازم انجام شده و کار خاتمه می‌یابد؛ کاری که ترکها و امدادگران بین المللی آماده شده بودند تا کمک رسان باشند بدون کمک آن‌ها و حتی بدون کمک توانمندان کشور و فقط با کمک درون استانی آن هم استانی کوچک از کشور قهرمان ایران به صورت تحسین برانگیز عملیاتی شد و خاتمه کار اعلام گردید.

اینجانب بعنوان خادمی کوچک در این استان دلاورخیز به مردان و زنان اینچنین برخود می‌بالم و از این مردان غیور و تلاشگر در منطقه عمیقاً تشکر می‌کنم و به همه نیروهای امدادی و انتظامی و بسیجی خدا قوت می‌گویم و از رسانه‌ها می‌خواهم که این ارزشهای والای ایرانی مسلمان را به رخ جهانیان بکشند، جهانی که بسیاری از سردمداران آن در توحّش و در قتل و غارت و خونریزی از همنوعان خود بر یکدیگر سبقت می‌گیرند و مست قدرت و زر و زیور خود هستند باید بفهمند که انقلاب اسلامی ایران پرورش دهنده انسانهای والا و قهرمانان برجسته در ارزشهای انسانی است؛ در پرتو انقلاب اسلامی و تعالیم ناب اسلام است که نوع‌دوستی فارغ از هر گونه ملیت و نژاد و فارغ از هرگونه رنگ و مذهب برجسته شده و پاسخگوئی به ندای مظلومان و ستم دیدگان و گرفتاران را وظیفه دینی و اخلاقی دانسته و عدم پاسخ را خروج از اسلام می‌شمارد.

جای  تأسف است که فضاهای مجازی و رسانه‌های ما این ارزشها را برجسته نمی‌کنند و از کنار قهرمانیهای راستین همچون فداکاران دورک اناری شهرستان کیار عبور می‌کنند و آن را بعنوان دست آورد عظیم اسلام عزیز و انقلاب اسلامی طرح نمی‌کنند!!

عزت و عظمت انقلاب اسلامی و اعتلای کلمة الله و سربلندی ایران و ایرانی و بالندگی پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را در پرتو رهنمودهای سراسر حکمت حضرتعالی از خدای متعال مسألت دارم. ظِلّکم مستدام

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد

محمدعلی نکونام

۲۳/اسفند/۹۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.