اراک- استاندار مرکزی گفت: در طول ۲۰ سال گذشته ده‌ها میلیارد تومان از بودجه کشور صرف کمک به تهیه جزوات، مقالات و پایان‌نامه‌ها شده ولی ۲ درصد آن هم مورد استفاده قرار نگرفته است.

آمار ۲ درصدی استفاده از پایان‌نامه‌ها با صرف ده‌ها میلیارد تومان هزینه

به گزارش قدس آنلاین، سید علی آقازاده عصر امروز در جلسه شورای عالی روسای دانشگاه‌های استان مرکزی اظهار داشت: در کشور ۴ میلیون و ۷۰ هزار نفر دانشجو هستند که امسال تعداد دانشجویان از کاهش ۱۰ درصدی برخوردار بود، این در حالی است که در طول ۶ سال گذشته استان مرکزی با کاهش ۴۰ درصد تعداد دانشجو را پیش رو داشت.

وی با بیان اینکه میزان کاهش دانشجو در استان مرکزی ۳ برابر میانگین کشوری است، تصریح کرد: دانشگاه‌ها به دلیل کاهش تعداد دانشجویان  در حال حاضر با زیان مالی مواجه هستند که می‌طلبد دلایل کاهش تعداد دانشجو را بررسی کرد.

استاندار مرکزی با اشاره به ریزش پرشتاب دانشجویان گفت: نیاز است برای ظرفیت خالی دانشگاه‌ها برنامه کارشناسی شده تدوین و با فعالیت‌های پژوهشی در راستای تولید علم و ثروت کارهای ویژه‌ای انجام شود.

آقازاده افزود: در ۱۰ سال گذشته ۱۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل بودند، ولی در سال‌های اخیر از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است که باید شورای هماهنگی دانشگاه‌ها دلایل را مورد ریشه‌یابی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر  سالانه ۴۰ هزار نفر از دانشجویان ساکن اراک فارغ التحصیل شده‌اند، گفت: باید نقش دانشگاه در تربیت دانشجو در ایجاد اشتغال، تولید ثروت و رونق اقتصادی مشخص و دلایل ریزش پرشتاب دانشجو مشخص شود.

استاندار مرکزی اظهار داشت: در طول ۲۰ سال گذشته ده‌ها میلیارد تومان از بودجه کشور صرف کمک به تهیه جزوات، مقالات و پایان نامه‌ها   شده و ۲ درصد آن هم مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: تولید علم و صنعت می‌تواند در کشور موفقیت محسوب شود و از ظرفیت جمع نخبگان در استان که تعدادشان کم نیست می‌توان برای تولید ثروت، ایجاد اشتغال و اقتصاد استفاده کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.